Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sia
Vad har ni sytt av för matrial? vaxduk? och isåfall hur? Vilken sida utåt?
Den biten vaxduk jag hade hemma var iallafall helt omöjlig att dra hop till ett skoskydd.
Av Sofie
I vilket syfte?
Att ha omkring skor i tex resväska, typ skopåse?
Eller skoskydd som på sjukhus, såna blåa? Varför vill du ha såna måste jag undra då?

Eller finns det något annat skydd jag inte tänker på?
Av Sofie
Om det är den sistnämnda, då hade jag nog sytt löst skoformat framtill och elastiskt bara på bakre halvan av fothålet. Då kan man nog komma undan m lite styvare tyg.

Sån där vaxad tygduk, typ fusklinnedukar m vaxduksyta? Kan det vara något?
Eller PUL såklart.
Av Linaao
Nu vet ju inte jag vad sia hade i åtanke men jag skulle gärna sy ett par skoskydd av den blå sjukhus/dagis varianten. är sjukt trött på att leta efter hela rena skydd i äckliga korgar... Ta gärna emot mönstertips....
Användarens profilbild
Av Summer
Linaao skrev:Nu vet ju inte jag vad sia hade i åtanke men jag skulle gärna sy ett par skoskydd av den blå sjukhus/dagis varianten. är sjukt trött på att leta efter hela rena skydd i äckliga korgar... Ta gärna emot mönstertips....
Vi började med att ta ett par egna på dagis och använda dom tills dom var trasiga... Också trött.

Jag hade försökt med pul eller kanske galon.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Har inte sytt själv, men väl använt hemsydda skoskydd. Dessa var sydda av bävernylon och formade precis som de i plast, alltså en kvadrat (typ) som viks på mitten och med en dragsko med resår i överkant. Inte nätta eller eleganta på ngt sätt alls, men bekväma att ta av och på! :tumup:
Av Nisse
Vi hade syjunta på vårt dagis och några mammor sydde flera par skoskydd av ikeas prickiga vaxdukstyg och det gick jättebra att sy i.
Det var dock lite svårare att sy i vanlig vaxduk.
De hade inget mönster, utan utgick från ett vanligt skoskydd.
Skydden har hållit jättebra i ett halvår iallafall :tumup:
Av Sofie
Jaha, dagis!! *slår mig i pannan*
det hade jag aldrig kunnat fatta på egen hand :lol:
Användarens profilbild
Av kamalot
När jag jobbade som lokalvårdare fanns det sydda skoskydd på ett av ställena. Det var inte vattentätt men de höll smutsen borta, kalasbra var de! Det fanns sådana i plast också men de går ju sönder med en gång (även de extra starka) så de i tyg var helt klart att föredra.
Av Marine78
Jag har sytt i PUL men kan inte utvärdera dem ännu eftersom de syddes innan sommaren och därmed inte är använda ännu. Men nu är det dags att lämna ett par permanent i fickan så att de alltid är med till t ex dagis. Tack för påminnelsen ;-)
Användarens profilbild
Av Titinea
Jag har sytt i vaxduk (den från IKEA) och det har fungerat utmärkt. Har man glidfot eller tejp under pressarfoten så är det inga problem. Jag har ett ex i min blogg om någon är sugen att kika. :)
Nu har jag tagit ett par till förskolan, eftersom de inte har de blå engångs (ekologisk tanke antar jag). Så de tar jag på mig när jag går in.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?