Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av AnKa
.... någon som gått det? Var det kul och matnyttigt? Hur mycket syvana måste man ha?

Jag tror att jag skulle vilja lära mig lite mer om att anpassa mönster och göra egna men det kanske bara är onödigt när det finns så mycket bra mönster ändå, eller. Jag kan väl grunderna i sömnad men jag är absolut inget syproffs, kommer jag bara känna mig som värsta amatören om jag går en kurs?
Användarens profilbild
Av tweed
Jag har inte gått någon separat kurs, men haft ett avsnitt om mönsterkonstruktion i min slöjdlärararutb. Vi hade några timmar genomgång och fick prova en del själva , att göra om ärmar och kragar osv. Jag känner att jag har rätt bra koll nu, så det räcker för ändringar iaf. vi hade den här boken http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9127120058 enkel och lättbegriplig
Användarens profilbild
Av Moson
Jag har gjort det och jobbar som mönsterkonstruktör :)
Jag tyckte det var jättebra bär jag gick kvällskurs. Även om det finns bra mönster är det bra att kunna grunderna för att kunna anpassa ett mönster för passform eller detaljer.

Däremot tycker jag det finns bättre material än boken kvarnvik tipsade om.
Ofta brukar det ingå bra material om man går en kurs.
Användarens profilbild
Av AnKa
Moson skrev:Jag har gjort det och jobbar som mönsterkonstruktör :)
Jag tyckte det var jättebra bär jag gick kvällskurs. Även om det finns bra mönster är det bra att kunna grunderna för att kunna anpassa ett mönster för passform eller detaljer.

Wow, vilket drömjobb! Var jobbar du?
Jo visst vore det bra att kunna grunderna, då ökar nog möjligheten att man skall få plaggen så som man verkligen vill ha dem :)
Hur syvan bör man vara för att ha behållning av en kurs???
Användarens profilbild
Av Moson
AnKa skrev:
Moson skrev:Jag har gjort det och jobbar som mönsterkonstruktör :)

Wow, vilket drömjobb! Var jobbar du?
Jo visst vore det bra att kunna grunderna, då ökar nog möjligheten att man skall få plaggen så som man verkligen vill ha dem :)
Hur syvan bör man vara för att ha behållning av en kurs???
På ett välkänt klädföretag ;)
Det är bra om man kan sy efter ett mönster men man behöver absolut inte vara proffs. Det står kanske i kursbeskrivningarna vad man förväntas kunna.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?