Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av solängel
Asereht skrev:Vad har du använt för mönster till själva byxorna? Är de också frihandade? Jag brukar använda mönstret till Samuels ullbyxa som jag mer eller mindre kan i huvudet men dina ser inte ut att ha någon söm i grenen eller är det bara så att du är bra på att masksy?

Jag testar turtlebut mönster nu och det var ju inte så knepigt som det såg ut. :D
:lol: Byxorna är nog ganska frihandade ja, för att få tegelstensmönstret att passa in som jag ville ha det blev det så, men de är inspirerade av Samules byxa. Mina är ihopstickade i grenen. Jag har alltså avmaskat bägge samtidigt. På de gröna (de första) är det masksytt, men jag tyckte inte det blev snyggt nog.
Användarens profilbild
Av Fryle
solängel skrev:
Fryle skrev: Och så har jag förenklat mönstret lite... När jag plockar upp maskan från mönsterfärgsvarvet stickar jag genast ihop den med maskan på stickan.
Fast när du gör så kommer "skarven" mellan stenarna att bli sned, eller hur? Jag gjorde så innan jag kom på att jag läste mönstret fel.
Nej, skarven kommer helt i mitten, rak och fin. Jag tar alltså inte ihop några maskor heller.

Mössan är nu klar. Den blev alldeles för stor till och med för maken :lol: trots att jag gjort masktäthetsprov :hmm: . Jag har tovat den i maskinen och den blev utmärkt. Jag minskade rutorna mot slutet och det blev riktigt bra. Allra sista biten är bara enfärgad slätstickning. Bild kommer när den torkat.
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Superfina! Det där vibergsgarnet? är det bra till ullbyxor? fin färg den där turkosa, vad heter den?

visjö garnet menar jag...
Användarens profilbild
Av Asereht
solängel skrev: :lol: Byxorna är nog ganska frihandade ja, för att få tegelstensmönstret att passa in som jag ville ha det blev det så, men de är inspirerade av Samules byxa. Mina är ihopstickade i grenen. Jag har alltså avmaskat bägge samtidigt. På de gröna (de första) är det masksytt, men jag tyckte inte det blev snyggt nog.
Jag fick till mina rätt bra, maskstygn blev ok. Lyckades få skarven precis i mönstret så jag är nöjd. Ska bara träna på det där med att masksy, jag får fortfarande inte helt till det men det går framåt.
Användarens profilbild
Av solängel
Emmamedhunden skrev:Superfina! Det där vibergsgarnet? är det bra till ullbyxor? fin färg den där turkosa, vad heter den?

visjö garnet menar jag...
Det är jättebra till ullbyxor! Mjukt och gosigt. Inte blir det så tjocka (=varma) byxor heller.
Användarens profilbild
Av solängel
Asereht skrev:
solängel skrev: :lol: Byxorna är nog ganska frihandade ja, för att få tegelstensmönstret att passa in som jag ville ha det blev det så, men de är inspirerade av Samules byxa. Mina är ihopstickade i grenen. Jag har alltså avmaskat bägge samtidigt. På de gröna (de första) är det masksytt, men jag tyckte inte det blev snyggt nog.
Jag fick till mina rätt bra, maskstygn blev ok. Lyckades få skarven precis i mönstret så jag är nöjd. Ska bara träna på det där med att masksy, jag får fortfarande inte helt till det men det går framåt.
:tumup: :kamera:
Användarens profilbild
Av Fryle
Här är då makens tovade turtlebuttmössa:
Bild
Jag har gjort MÅNGA (minst åtta-tio stycken)turtlebuttmössor förra säsongen, har gett bort de flesta. Får se om någon av dem fotograferats innan.
Användarens profilbild
Av ellla
Fryle skrev:Här är då makens tovade turtlebuttmössa:
Bild
Jag har gjort MÅNGA (minst åtta-tio stycken)turtlebuttmössor förra säsongen, har gett bort de flesta. Får se om någon av dem fotograferats innan.
:tumup: snyggt!!
Av mly
Vilka fina byxor! Har stickat sockar med tegelstensmönster och även sett liknande byxor. Har stickat mängder med blöjbyxor i samuels modellen. Skulle gärna vilja sticka sådanahär byxor men jag vet inte om jag får ihop det så att jag kan sticka mönster på den biten där man stickar fram och tillbaka. Kanske inte är så svårt utan bara min gravidhjärna som inte riktigt orkar försöka....
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?