Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av karro54
Jag har hittat ett mönster på en sommartop till mig själv och jag har ett tyg som är skrynklat. Kan jag då använda ett mönster för stretchtyg och hur gör man med sömmarna för det ser ju konstigt ut om jag syr kant mot kant där det är skrynkligt, eller?
Användarens profilbild
Av Helen
Om du har ett mönster för stretchtyg och ett tyg som är krinkel men av fast material så uppför sig inte tygerna likadant. Är tyget tillräckligt mycket skrynklat så kan det ge samma storlek runt om du har tur, men det kan och blir förmodligen väldigt hårda sömmar eftersom dessa inte töjer sig i skrynkelmaterialet. Det beror mycket på hur mönstret är gjort och till vilket stretchmaterial det är tänkt. Det kan ge en för trång axel och ärmhål. Beroende på hur halsringningen ser ut kan det också påverkas.. Uppläggningen blir inte lika stretchig som med trikå.

Men känner du att du vill prova, så varför inte? ;)
Användarens profilbild
Av karro54
Helen skrev:Om du har ett mönster för stretchtyg och ett tyg som är krinkel men av fast material så uppför sig inte tygerna likadant. Är tyget tillräckligt mycket skrynklat så kan det ge samma storlek runt om du har tur, men det kan och blir förmodligen väldigt hårda sömmar eftersom dessa inte töjer sig i skrynkelmaterialet. Det beror mycket på hur mönstret är gjort och till vilket stretchmaterial det är tänkt. Det kan ge en för trång axel och ärmhål. Beroende på hur halsringningen ser ut kan det också påverkas.. Uppläggningen blir inte lika stretchig som med trikå.

Men känner du att du vill prova, så varför inte? ;)
Aha... Men då gör jag nog om mönstret lite, grundidéen är så snygg.

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?