Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av puppan
Lillebrollan behövde en solhatt.
Först tänkte jag göra en sk Beppehatt men jag har inget mönster och jag orkade inte hålla på och räkna och ha mig.
Så det blev en liten keps i stället där själva kullen är rynkad.
Mycket lättare. :tumup:

Bild

Brettet är med flit sytt så där stort, för att det ska skydda så mycket av ansiktet som möjligt, samtidigt som den nyfikne lilla ongen kan se så mycket som möjligt av sin omgivning.
Användarens profilbild
Av puppan
Maddemoa skrev::loving:
Så snygg och vilken underbar modell :love:
Har du något mönster?
Mönstret kommer från en bok som står omnämnd i den här tråden
http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... ilit=three

Kepan sydde jag dock utan att använda mig av boken.

Jag mätte lillebrollans huvudmått och klippte en remsa som var någon cm större + sömnsmån, vändsydde ihop remsan och sydde ihop kortsidorna.
Klippte 5 stycken trekanter i samma form som ett strykjärn och sydde ihop dessa till en nästan-cirkel = kullen
Sen sydde jag rynksöm och rynkade kullen till samma mått som remsan innan och sydde ihop kanten på hjässan och kanten på remsan.
Själva brettet klipppte jag på frihand en nymåne, två bitar varav den ena förstärktes med vlieseline. Sydde ihop räta mot räta och sist så syddes brettet på remsan också.

Det är jättesvårt att förklara utan att kunna visa tycker jag så fråga igen om jag uttrycker mig konstigt eller oklart.
Användarens profilbild
Av Fina
Men alltså! Jag har sprungit över den där bilden på en blogg massa gånger, men vet inte vilken det är. Och så är det din blogg! Kul! :D
(men jag kommer inte ihåg vad den heter. :hide: )
Användarens profilbild
Av puppan
Fina skrev:Men alltså! Jag har sprungit över den där bilden på en blogg massa gånger, men vet inte vilken det är. Och så är det din blogg! Kul! :D
Vad lustigt :lol:
Hur hittade du dit då? Och den heter något som har med kärlek att göra :wink:
Användarens profilbild
Av Fina
puppan skrev:
Fina skrev:Men alltså! Jag har sprungit över den där bilden på en blogg massa gånger, men vet inte vilken det är. Och så är det din blogg! Kul! :D
Vad lustigt :lol:
Hur hittade du dit då? Och den heter något som har med kärlek att göra :wink:
på ett av två sätt: antingen har jag dig länkad på min blogg eller så var det när jag googlade på sytt eller gubbkeps eller kepa eller nysytt och bara kollade på bilderna. (jag har kommit in på bloggen ganska många gånger)

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?