Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Emmiez
Någon som sytt tygbindor?
Vad har ni haft för tyg då? Har funderingar på att prova att sy, men vet inte vad för tyg som passar.
Användarens profilbild
Av Kusmi
Flanell inerst och pul ytterst har jag haft. Microfiber som sugande kärna. Superbra!
Av Emmiez
Fru Längtan skrev:Flanell inerst och pul ytterst har jag haft. Microfiber som sugande kärna. Superbra!

Alltid det förbaskade pul tyget som e så svårt att få tag på :twisted:
Men då vet jag iallafall vad man kan prova :-D
Användarens profilbild
Av Kusmi
Det går att ha fleece ytterst också, fast det är inte riktigt lika säkert. Man kan ju testa med vaxduk ytterst också, men det kan bli prassligt!
Användarens profilbild
Av teres
Om du ska ha fleece så tänk på att det är skillnad på fleece och fleece. Polarfleece är vattentätt och mikrofleece genomsläppligt! (kan ju bli väldigt fel!)

Pulen i sig finns ju en hel del i USA bla, kostnad mellan 4-8 dollar, det som är svindyrt är frakten tyvärr. De flesta företag vägrar att skicka i ett kuvert istället för ett paket vilket gör det heldyrt. (Vilket är konstigt för köper du lapptäckstyg så kan de knöka ner mellan 7-11 yard tyg i ett kuvert)
Av Emmiez
teres skrev:Om du ska ha fleece så tänk på att det är skillnad på fleece och fleece. Polarfleece är vattentätt och mikrofleece genomsläppligt! (kan ju bli väldigt fel!)

Pulen i sig finns ju en hel del i USA bla, kostnad mellan 4-8 dollar, det som är svindyrt är frakten tyvärr. De flesta företag vägrar att skicka i ett kuvert istället för ett paket vilket gör det heldyrt. (Vilket är konstigt för köper du lapptäckstyg så kan de knöka ner mellan 7-11 yard tyg i ett kuvert)
Har du beställt från USA? vet du hur mycket frakten ligger på? Försökte hitta det på en sida, men hittade inte.

Jag har fårstått att det är skillnad med fleecen, tyvär inte riktigt vad som är vad, men det får jag försöka lära mig innan jag köper det :-)
Användarens profilbild
Av teres
Har mailat med diverse olika bla; www.rainbowstitches.com
www.diapersewing.com
www.sewshoppe.com
www.celticcloth.com etc men alla envisas med att det inte går att få plats med PUL i ett kuvert utan måste skickas i paket till multum med pengar..

www.verybaby.com har sagt att de skickar i kuvert, men sidan låg nere för underhåll i helgen :? De har iallafall billigaste frakten. Sedan finns det sammanslutningar (främst i USA) där de köper in diverse material för att få billigare pris och där det senare delas och skeppas ut till alla. Har ingen aning om hur det funkar mer detaljerat, men sök på co-op och PUL så kan man komma i kontakt med dessa grupper.
Om du bestämmer dig för något, hör av dig, jag är nyfiken på alla möjligheter.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?