Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ernamalin
Önskade mig skärmatta och rullkniv i julklapp men maken backade när sybehörsaffären sa att det var beställningsvaror pga högt pris, ingen åtgång på sånt.
Så jag beställde från Stoff och stil istället!
Inte alls dyrt, jag kan väl inte säga att jag använt det för mycket men kul att få prova iaf. Har ingen att jämföra med men jag är nöjd. :D
Användarens profilbild
Av pulibus
Jag har en skärmatta och kniv från panduro. Särskilt prisvärt vet jag inte om den är (eller för mig är den prisvärd, men det går nog att hitta betydligt billigare) men det fyller sin funktion mer än väl och jag är supernöjd.
Igår testade jag att skära ut en tygblöja och även det funkade klockrent! :vågen:
Aldrig mer utan min skärmatta! :lol:
Senast redigerad av pulibus den mån apr 04, 2011 20:55, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av glis
Jag köpte ett kit på Slöjddetaljer för jag ville ha en qviltlinjal också. Skärmattan är tokstor och det är nästan lite jobbigt att ta fram den tyvärr men skall man skära ut sysaker behövs det ju. Jag har mest använt min till skinn än så länge.
Av herilane
Har inga tips om inköp men vill bara påpeka att skärmatta också funkar utmärkt för att skära saker ur andra material (papper, kartong, läder), samt som underlägg när barn vill rita med tuschpenna sittandes på golvet.
Användarens profilbild
Av sofiaengvall
tinaw skrev:Jag har två stora skärmattor 45x60 cm som jag satt ihop på baksidan med silvertejp. De är av märket KAI (som de här http://www.textilhuset.se/Product/5730/ ... alvlakande ) och jag gillar dem massor! Har man en gång vant sig vid matta och kniv känns allt annat som ett slöseri med tid.

Kan tipsa om att det finns slipverktyg för skärknivar hos quiltbutiker.
Hm, jag hade tänkt köpa en 90x60 men det kanske är mer praktiskt med två ihoptejpade? Sitter det bra? ... Eller du kanske kör 45*120?
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag har dem 60x90 och det sitter bra, men jag flyttar dem till 45x120 vid behov. Det blir ju en liten, liten skarv där det ibland missar att skära, jag tycker mig minnas att jag köpte en först och sen en till när jag insåg att jag ville ha större, så det fanns ingen direkt tanke bakom att det blev just två i stället för en större.
Användarens profilbild
Av sofiaengvall
tinaw skrev:Jag har dem 60x90 och det sitter bra, men jag flyttar dem till 45x120 vid behov. Det blir ju en liten, liten skarv där det ibland missar att skära, jag tycker mig minnas att jag köpte en först och sen en till när jag insåg att jag ville ha större, så det fanns ingen direkt tanke bakom att det blev just två i stället för en större.
Tack, jag får tänka på saken. Har det ju lite trångt så två små kan ju vara bättre. :)

Är inne på swelogent och surfar... det här blir nog dyrt ;D
Någon som har tips på någon som är billigare än dem förresten? Gärna en distributör.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?