Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur gör jag?!
Jag har hittat massa beskrivningar, men det är ju på vanliga stickor. :?
Och jag tänkte sticka ett par blöjbyxor i patentstickning, men vet inte riktigt hur jag ska göra det bra...
MikaelaJL skrev:Hur gör jag?!
Jag har hittat massa beskrivningar, men det är ju på vanliga stickor. :?
Och jag tänkte sticka ett par blöjbyxor i patentstickning, men vet inte riktigt hur jag ska göra det bra...
Tassar, för jag vet inte heller.
Fjärilen skrev:jag patent stickat en halsduk på rundstickor...
ska vi slå våra kloka huvuden ihop å se om vi får ihop det? :)
Hemma senare idag?
Japp, hemma hela dagen idag. Bråkar med Naturkunskapen också dessutom :D
Dorotea skrev:Halvpatent borde väl gå hyfsat enkelt. "helpatent" känns klurigare :hmm: Det gäller att pricka rätt bakifrån. Man kanske kommer in i det efter lite träning?

Jo, och jag gav mig självklart på helpatent. Men vi får se, jag stickar ett par varv så får man se resultatet. I värsta fall är det väl bara att repa upp och börja om. :shock:
Var länge sedan jag stickade men patentstickning är det inte bara varannan rät varannan avig? för då är det ju bara att sticka likadant som maskan under... eller har jag missat något väsentligt nu? Jag föredrar att sticka på rundsticka för det blir lättare då man lägger undan och patent kör man väl på muddar och sånt och jag har iaf inte reagerat på att det blir knepigt...

Men nu kan jag ju vara ute och vispa ordentligt :oops:
he77na skrev:Var länge sedan jag stickade men patentstickning är det inte bara varannan rät varannan avig? för då är det ju bara att sticka likadant som maskan under... eller har jag missat något väsentligt nu? Jag föredrar att sticka på rundsticka för det blir lättare då man lägger undan och patent kör man väl på muddar och sånt och jag har iaf inte reagerat på att det blir knepigt...

Nej, det är vanlig resår du tänker på.
visslan skrev:
he77na skrev:Var länge sedan jag stickade men patentstickning är det inte bara varannan rät varannan avig? för då är det ju bara att sticka likadant som maskan under... eller har jag missat något väsentligt nu? Jag föredrar att sticka på rundsticka för det blir lättare då man lägger undan och patent kör man väl på muddar och sånt och jag har iaf inte reagerat på att det blir knepigt...

Nej, det är vanlig resår du tänker på.
:-))) tämligen ringrostig då ja :-))) kollade bara snabbt i min stickbok och det såg likadant ut som resår.. äh om inte annat borde ju detta vara ett ordentligt wake-up call att stickorna faktiskt borde få komma fram igen :-D och att jag inte borde svara i trådar när jag inte haft tid att läsa igenom stickboken ordentligt :0))
Jag har stickat mycket på rundstickor!

Bataljer varv gör du som vanligt, sticka räta med omslaget, lyft aviga med omslag och vartannat varv stickar du de aviga och omslaget, lyft aviga med omslag.

Om man bara vill sticka räta maskor behöver man två trådar och vänder stickningen, liksom... Jag har nästan stickat en hel tröja i tvåfärgad patent...
Jag tror du var tillräckligt tydlig... Men det blev inget bra.
Jag får ta det på nästa stickprojekt, men tjockare garn och två färger tänkte jag. Det blev alldeles för rörigt det där :shock:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?