Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Jag hittade en helt underbar liten korg i metall på loppis idag. Jag tror att den är från 50-talet. Tyvärr har färgen flagat, och så tror jag att den är målad i efterhand och det är inte snyggt. Men hur får man bort färgen? Måste man använda lösningsmedel eller hur gör man :hmm: ?
Användarens profilbild
Av Trulsamin
t-röd?

Eller kanske såpa... Men det beror på vad det är för färg och hur mkt tålamod man har... När vi löser färg i såpa så har vi koncentrerad såpa som täcker hela figuren och så får det stå minst en vecka innan vi börjar skrubba....
Användarens profilbild
Av Mosan
Det smartaste är nog att testa att ställa den i såpa. Har du tur så hjälper fettet i såpan till att få färgen att släppa. Jag har gjort detta vid flertalet tillfällen på metalldetaljer på gamla dörrar.
Den kan få stå något dygn innan den släpper.
Användarens profilbild
Av Mosan
Såg nu att trulsamin var inne på samma linje!
Ja, jag skall prova det. Efter lite googlande har jag fått veta att det verkar vara det effektivaste och miljövänligaste. Jag läste också att man kan kleta in föremålet i såpa, en sån där fast såpa då, inte flytande, och sedan stoppa allt i en plastpåse och låta stå en vecka. Hoppas att det funkar!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?