Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av kronärtskocka
Inte för att jag har hunnit påbörja några av mina andra projekt än, men jag kan ju inte låta bli att börja fundera över fler projekt :) . Så är det någon som har sytt en bärväst? Hittade en gammal tråd med bild, men den hade inga mått eller någon beskrivning så jag undrar om någon har hittat det någonstans?
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
Nu är jag klar! Det var en härlig utmaning att göra ett mönster. Men pekkaru och beco hade bra skisser på hur deras fungerade så jag kollade på dem och prövade mig fram. Latmasken anföll mig dock efter ett tag så några fickor har den inte. Däremot är det dragkedja runt förälderns hals samt på sidan av västen för att få den på. Runt barnets hals finns en dragsko för att minska glipan runt halsen.

Rekommenderar att sy i windstopperfleece om man får tag i det, för att den ska värma mer. (Nu var iof tanken att sy en för att få det varmare under bärjackan och ponchon, men med windstopper skulle det ju funka bra även svalare höst och vårdagar med blåst...) Efter som det tog ett tag att sy kändes det efteråt lite dumt att ha sytt av en sönderklippt fleecefilt. :roll:

Bild hittar du här:
http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... 4&t=173309
Av sassa78
Oj ! Va duktig du e! Skulle vara kul att se ett mönster:)
Användarens profilbild
Av Fryle
Riktigt snygg!
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
sassa78 skrev:Oj ! Va duktig du e! Skulle vara kul att se ett mönster:)
Här kommer ett mönster till bärvästen. Hoppas det kan hjälpa en bit på vägen :) .

Ritningen är inte skalenlig och inte så exakt, men den ger ett hum om de olika delarna iaf. Var inte snål med sömnsmånen, ta hellre i så att du kan pröva dig fram. Vi har small eller medium i vår familj och barnet är 10 månader och 9kg, så beroende på din eller barnets storlek kan det vara bra att förstora eller förminska vissa mått.
Måtten är cm.

Bild

Framstycke- mitt fram
39 brett
46 långt
Skadar nog inte att göras större!

Framstycke- övre del
53 brett längst ned
30 mellan nederkant och axlar
Axelspartiet 15 brett

Bakstycke
50 brett
50 högt

Nederdel
40 hög, 20 när den är vikt
130 lång
(Tyget var dubbelvikt längs långsidan när jag klippte ut det, men på västen är det bara uppvikt 12 på insidan. Beroende på hur mycket man viker dubbelt blir västen olika lång. Men 12cm stämde med min dragkedja som var 50cm lång.)

Halsringning vuxen
55 brett
18 hög totalt, 9 när den är vikt

Halsringning barn
55 brett
16 högt totalt, 8 när den är vikt

Sidostycken
Den högre svängda delen ska sitta mot framstycket mitt fram.
25 brett
30 hög baktill
36 framtill

Du behöver:
Dragkedja till sidan 50 cm.
Dragkedja till halsen 18 cm.
Resårband (150cdm?) samt stopp till dragsko i nederkant.
Ev. resårband och stopp till dragsko till barnets halsringning.

Tankar om förbättring:
Mitt bakstycke är ganska precis vilket gör att det är sidodelarna som har fått bli bredare än vad jag tror att de är på köpe-västarna. Det gör att dragkedjan hamnar i min sida. Genom att göra sidostyckena lite smalare och bakstyckets sidor bredare skulle det vara möjligt att få dragkedjan lite längre fram och därigenom lättare att nå.
Av sassa78
oj! toppen! det där ska jag försöka mig på när tid dyker upp:)
Användarens profilbild
Av Majaå
tassar...
Användarens profilbild
Av SaraLj
:tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?