Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Jag håller på att sy en ny bärkofta och tyckte jag var så himla smart som gjorde om ett befintligt koftmönster. Problemet är att jag inte är så smart som jag tror :hide: Koftan i mönstertidningen hade nämligen 3/4 ärmar och det upptäckte jag först när hela jäkla koftan var färdigsydd och skulle provas.

Vad gör jag nu??? Det fattas ca 25 cm i ärmarna. Tänkte sätta mudd, men blir det snyggt? Jag har tyg kvar så jag skulle kunna göra någon slags förlängning, men hur??

Gahh *slår mig i huvudet med nåt hårt*
Användarens profilbild
Av sus
Om du vill använda samma tyg så kan du kanske göra en förlängning som blir bredare istället för smalare ju närmare handen man kommer. Heter det "tulpanformad" ärm? Sådär så att det blir lite häng som i en ärm på en medeltisdklänning.
Är det begripligt?
Min tanke är att skarven då ska se helt naturlig ut, som om dne vore gjord för att du vill ha en annan skärning på den yttre delen av ärmen.
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
sus skrev:Om du vill använda samma tyg så kan du kanske göra en förlängning som blir bredare istället för smalare ju närmare handen man kommer. Heter det "tulpanformad" ärm? Sådär så att det blir lite häng som i en ärm på en medeltisdklänning.
Är det begripligt?
Min tanke är att skarven då ska se helt naturlig ut, som om dne vore gjord för att du vill ha en annan skärning på den yttre delen av ärmen.
Smart :tumup:
Användarens profilbild
Av äpple
(Jag glömde för ett ögonblick bort på vilket forum jag var och associerade därför bärkofta med vinbär, blåbär och andra bär... :lol: )

Jag tror det blir snyggt oavsett om du gör mudden rak eller tulpanformad som sus föreslår. Jag har ett trikåtröjemönster från Svenska Mönster som är gjort just så. Här finns bild på min tröja + länk till mönstret: http://ravenorakan.blogspot.com/2009/05 ... sjalv.html
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
äpple skrev:(Jag glömde för ett ögonblick bort på vilket forum jag var och associerade därför bärkofta med vinbär, blåbär och andra bär... :lol: )

Jag tror det blir snyggt oavsett om du gör mudden rak eller tulpanformad som sus föreslår. Jag har ett trikåtröjemönster från Svenska Mönster som är gjort just så. Här finns bild på min tröja + länk till mönstret: http://ravenorakan.blogspot.com/2009/05 ... sjalv.html
Jättefin :tumup:

Det är ju allra enklast att använda mudd så det blir nog så.
Användarens profilbild
Av äpple
Kajsabajsa skrev: Jättefin :tumup:
Tack :heart:
Kajsabajsa skrev: Det är ju allra enklast att använda mudd så det blir nog så.
Lycka till!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?