Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Indah
Jag visste inte ens att sådant här fanns. Filt för mig är en filtplatta man kan klippa ut en rundell av och limma på undersidan av ett träfat man gjorde på träslöjden.
Eller klippa till delar från liknande filtplatta och sedan sy ihop till en toffel.

Eller är det ull de gör grejerna av men kallas bara för filt? Ja ni ser, jag är ju helt lost på det här området.

Hm..ser nu att jag skrivt rundell...visst heter det rondell? Tror nog jag tänkte: en rund platta.
Senast redigerad av Indah den fre nov 12, 2010 11:26, redigerad totalt 1 gånger.
Av Smultronbarn
Oj, hur mycket tid har männskan gentliegn? :shock: Men väldigt fina saker, kan bara hålla med! :tumup:
Av Sofie
Coolt!!
Indah: To felt är Att tova. Så det är tovade ullsaker hon gör.
Filt är mycket riktigt en platta av tovad ull som man kan klippa och sy osv.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Att nåltova är lätt! Sen är det väl inte tvärenkelt att göra så fina och detaljerade saker som på bilderna men själva konceptet är lätt. Man har en ulltuss och en speciell nål, sen sticker man bara med nålen i ullen massvis av gånger så tovar den ihop sig. Det blir väldigt kompakt och är lätt att forma som man vill. Både filtnålar och färgad ull finns på Hemslöjden :tumup: Panduro har nog också.
Användarens profilbild
Av Indah
Sofie skrev:Coolt!!
Aaaah, vad bra! Man lär sig något nytt varje dag :vågen:
Knyttet & K skrev:Att nåltova är lätt! Sen är det väl inte tvärenkelt att göra så fina och detaljerade saker som på bilderna men själva konceptet är lätt. Man har en ulltuss och en speciell nål, sen sticker man bara med nålen i ullen massvis av gånger så tovar den ihop sig. Det blir väldigt kompakt och är lätt att forma som man vill. Både filtnålar och färgad ull finns på Hemslöjden :tumup: Panduro har nog också.
Aaaaah, igen. Får många ah-upplevelser :) . Kanske ska prova mig på det där någon gång. Får väl börja med något lätt..typ en manet eller rocka.
Användarens profilbild
Av solängel
Indah skrev:
Knyttet & K skrev:Att nåltova är lätt! Sen är det väl inte tvärenkelt att göra så fina och detaljerade saker som på bilderna men själva konceptet är lätt. Man har en ulltuss och en speciell nål, sen sticker man bara med nålen i ullen massvis av gånger så tovar den ihop sig. Det blir väldigt kompakt och är lätt att forma som man vill. Både filtnålar och färgad ull finns på Hemslöjden :tumup: Panduro har nog också.
Aaaaah, igen. Får många ah-upplevelser :) . Kanske ska prova mig på det där någon gång. Får väl börja med något lätt..typ en manet eller rocka.
Så fina figurer som du gör i sockerpasta och marsipan kommer du inte ha några som helst problem med att nåltova. Jag har både nålar och lite ull om du vill testa! :tumup:
Användarens profilbild
Av Indah
solängel skrev:
Indah skrev:
Så fina figurer som du gör i sockerpasta och marsipan kommer du inte ha några som helst problem med att nåltova. Jag har både nålar och lite ull om du vill testa! :tumup:
Ha ha ha, bra du har tilltro till mig. Men att arbeta i sockerpasta är nog bra mycket lättare än att hålla på med sådana där skapelser.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?