Smultronbarn skrev:Åh vilken tur att mössan kommit fram!
Och att du gillade den lite galna mössan...
Och vilken söt liten modell som har den på sig!
Jag skickade, å glömde sen att ändra i listan samt att gå in och titta här. Min mamma påminde mig idag när hon frågade hur det gått med mössan. (Skickade en bild till henne när den nästan var klar å frågade om smakråd, då hon sett mönster och garn när hon var hos mig.)
Försår att du började undra...
Åh, hoppas du hittar garn till sockar också! Jag blev också lite kär i det garnet, och har nu köpt den mer blåa varianten för att överraska maken med en mössa till jul.
Jag har boken, och har stickat en sån modell, fast lite mindre galen i färgen. (Barnen på dagis undrade varför jag hade en ekorrmössa, så lite galen var den kanske ändå, fast inte i färgen... )
Har beställt garn till sockar, de hade bara vanlig fabel i hemmasortimentet. Och jag orkar inte sticka långstrumpor åt mig själv på 2,5... Däremot köpte jag det lila-turkos-orangea åt Martina och stickar med två trådar, en enfärgad lila också, så hon får nya sockar. Blev lite kär i den färgen med... Ja, det är lika bra att erkänna - jag är svårt garnberoende. Kan ingen stoppa mig?

Mamma till

Martina 050512 och Alma 081231
Jag har börjat blogga!!! solängel på fri hand