Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av linafelicia
Jag lånade en jättefin bok på biblioteket förra veckan som handlade om betonggjutning och igår testade jag själv för första gången. Det var jättekul men nu måste jag ha tålamod och vänta 2 dygn innan jag kan se resultatet. 8)
Är det någon annan här som sysslat med betong? Hur blev det? Har ni några bra tips till en nybörjare?
Denna boken var det jag lånade: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9155254365
Användarens profilbild
Av Lojse
betong är så kul! det finns ju massor man kan göra.. nästan bara fantasin som sätter gränser tyvärr har jag inte gjort något själv nu på länge.. men det vore jätte kul om jag bara kunde hitta tiden..

läste beskrivningen på boken där lite snabbt och den nämnde bara finbetong.. mitt tips är att våga testa, jag gillar själv att blanda i olika sorters sand eller till och med grus eller varför inte inte såna där färg/glitterflakes som man kan blanda i målarfärg, gjut fast mosaik, porslin, kristaller osv osv.. ja oj vad kul man kan ha...

de enklasta materialen för att göra egna formar tycker jag är lera, frigolit, tunn plåt eller plexiglas.. sedan kan man ju använda istortsätt vad som helst som form om man är beredd att kankse ha sönder formen efter först gjutningen.

boken ser inspirerande ut, den ska jag nog ta och kolla upp!
Av Katharina
Vi hade mssor av idéer i somras men det blev inte av. Vi gjorde en stor låda att plantera en syrenhortensia i utanför entrédörren. Den blev rätt ful i sig själv. Men fin med busken så det blev en hit i alla fall. Alternativet hade varit och köpt något färdigt för en 1000 lapp. Nu kostade det oss en banankartong och en säck betong :-)
Användarens profilbild
Av linafelicia
Nu har jag precis tagit ut de första sakerna ur formarna och dom blev inte riktigt som jag tänkt mig men jag gjorde några fler igår som jag ska prova ta loss imorgon som förhoppingsvis blir lite bättre.
Fina saker i betongtråden.
Jag blir lite sugen på att göra små krukor till att göra julblomgrupper i.
Av Ponyo
Svärfar är professor i betong 8)
Så om ni har riktigt avancerade frågor så kan jag alltid fråga honom.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?