Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av sassa78
om du pallar att karda själv så kan säkert få från nån fårbonde.. vet att vi mest klipper av ullen och sen typ slänger den:/ då blir det kravmärkt oxå:)
Användarens profilbild
Av Asereht
Jag har köpt från Slöjddetaljer, det är ganska länge sedan men de kanske fortfarande har. :)
Användarens profilbild
Av Molinia
Eloem skrev:Nyfiken: Vad är det du ska fylla?
Amigurumi och ett sjalhalsband som jag hoppas kunna virka snart. :D
Användarens profilbild
Av Panakeia
ja, jag kollade med ullcenterum på mässan idag och vad hon sa var köp kardad ull - inte stoppull (och ja, de har kardad ull att sälja på nätet ;-))
stoppullen är svår att få jämn sa hon. Hennes ord - inte mina så jag går inte i god för att hon inte bara ville sälja!
Användarens profilbild
Av Molinia
Panakeia skrev:ja, jag kollade med ullcenterum på mässan idag och vad hon sa var köp kardad ull - inte stoppull (och ja, de har kardad ull att sälja på nätet ;-))
stoppullen är svår att få jämn sa hon. Hennes ord - inte mina så jag går inte i god för att hon inte bara ville sälja!
Jag tror inte jag har hittat rätt ullcentrum när jag sökte på nätet, kom till en konstig sida. Har du en adress?
Användarens profilbild
Av tweed
Molinia skrev:
Panakeia skrev:ja, jag kollade med ullcenterum på mässan idag och vad hon sa var köp kardad ull - inte stoppull (och ja, de har kardad ull att sälja på nätet ;-))
Jag tror inte jag har hittat rätt ullcentrum när jag sökte på nätet, kom till en konstig sida. Har du en adress?
ullcentrum.com, tror jag att det var, googla ullcentrum öland så hamnar du rätt :D
Av Hell Cat
Silverros skrev:
sassa78 skrev:om du pallar att karda själv så kan säkert få från nån fårbonde.. vet att vi mest klipper av ullen och sen typ slänger den:/ då blir det kravmärkt oxå:)
Har du fårisar? :love:

Vad betyder karda? :hmm:
Karda är ju när man "kammar" ullen. Med en karda..http://www.planteco.lu.se/horjel/ull.html
Användarens profilbild
Av Molinia
kvarnvik skrev:
Molinia skrev:
ullcentrum.com, tror jag att det var, googla ullcentrum öland så hamnar du rätt :D
Tack! Det var ju en helt annan sida, det. :D
Av sassa78
Silverros: Ha ha=) jag kommer från en bondesläkt i af:) medans andra döttrar får kanske kläder av sina föräldrar så fick jag ett halv får.. Underbart att äta kött med gott samvete när man vet att man har klappat dem och sett hur bra de haft under sitt liv.
Karda är när man typ bearbetar ullen med typ två vassa borstar som man drar emot varandra=)

av ullen och sen typ slänger den:/ då blir det kravmärkt oxå:)[/quote]

Har du fårisar? :love:

Vad betyder karda? :hmm:[/quote]
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?