Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Buj
Någon som har ett bra stickmönster på sockor med häl- och/eller trampdyneförstärkning? Helst på svenska... :roll:
Användarens profilbild
Av Fryle
Inte direkt beskrivning, men i nån gammal stickbok jag har står det att när man stickar hällappen lyfter man varannan maska. Nästa varv stickar man de lyfta maskorna istället. Då blir hälen tjockare.
Användarens profilbild
Av Buj
Fryle skrev:Inte direkt beskrivning, men i nån gammal stickbok jag har står det att när man stickar hällappen lyfter man varannan maska. Nästa varv stickar man de lyfta maskorna istället. Då blir hälen tjockare.
:notes:
Kan man tänka sig att ta dubbelt garn när man stickar hällappen? Men hur gör man då med resten av undersidan, det blir ju liksom lika ofta hål under trampdynan? :help:
Användarens profilbild
Av solängel
Ibland har jag stickat just så, med extra garn i hälen. Har också stickat med dubbelt garn under foten och mönsterstickning ovanpå (eller varannan under foten och mönster ovanpå). Stickar man med två garner blir det ju tjockare, oavsett om man stickar dubbelt eller mönster.

Sedan har jag också hört tipset att sticka med en tråd sytråd när man stickar sockar, det ska tydligen ge lite extra styrka, men det är inget jag provat.

Barnsockar jag jag dock aldrig stickat dubbelt med tanke på förstärkning, de har inte hunnit nöta upp sockarna.

Att sticka med sockgarn, alltså 25-30% polyamid/nylon/akryl ger ju starkare sockar, men jag tycker jag fryser mer om fötterna i sådana sockar än i 100% ullsockar.

Garnets tvinning påverkar också hur hållbart det är, ett hårt tvinnat garn håller bättre än ett löst tvinnat.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?