Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Shuna76
Noomi leker gärna med sina Evidockor i dockskåpet, men hon har inga möbler så vi har fått bygga soffor, stolar & bord i Lego. Är det nån som har tips om var vi kan hitta lite större dockskåpsmöbler? Gärna i trä som vi kan måla själva eller klä med tyg..
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Det brukar finnas lite varstans, abc-leksaker kanske har? Lekmer?
Sen brukar "waldorfbutikerna" ha träfärgade möbler om du vill ha det, Midgård, Waldorfbutiken och Lära Leka kanske har?
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Hur stora är "lite större"? Några märken som har lite rejälare dockskåpsmöbler i trä som är lite större, jämfört både med Lundbyskalan och 1:12-skalan (som de flesta europeiska lite finare doskskåp är i) är Plantoys, Pintoy och Le Toy Van.
Användarens profilbild
Av Shuna76
Plan toys grejerna är fina, men de blir nog lite för stora tror jag. I alla fall om hon ska ha Lundbydockskåpet.
Till Evidockorna tror jag skala 1:12 blir bra, men frågan är om det funkar i Lundbyskåpet?
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Shuna76 skrev:Plan toys grejerna är fina, men de blir nog lite för stora tror jag. I alla fall om hon ska ha Lundbydockskåpet.
Till Evidockorna tror jag skala 1:12 blir bra, men frågan är om det funkar i Lundbyskåpet?
Småsaker kan funka men möbler brukar bli väldigt stora och klumpiga. I alla fall t ex soffor, köksbord, skåp och annat lite större. Pallar, låga soffbord etc kan funka bättre. Men det är klart, är dockorna större än Lundbydockorna så gör det väl inte så mycket. Man får ha färre möbler! :) (Lundby är f ö 1:14 om du vill jämföra.) Ett tips är att kolla Tradera, jag har sett att det finns en hel del dockskåpsprylar där. Tänk bara på att många 1:12-möbler är till lite "finare" skåp som inte är tänkta att lekas med utan mer användas som en vuxenhobby, så försök hitta möbler som ser lite rejälare ut annars är det stor risk att de går sönder direkt.
Användarens profilbild
Av Shuna76
Är inte Lundby skala 1:18? :hmm: Hur som haver så har jag bestämt att vi köper lekvänliga grejer & om det blir för trångt i Lundbyskåpet så får vi väl hitta en gammal Billyhylla eller liknande & bygga om till dockskåp :D

Tack för alla tips! :heart:
Jag hittade den här sidan som verkar ha lite blandat, både lekvänligt & miniatyrer http://mini-shopen.com/
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?