Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaja
Hur ofta kan du

1. Vara miljövänlig
2. Spara pengar
3. Göra dina barn jättelyckliga
4. Få en stund för dig själv

Jag fick det häromdagen och lyckades faktiskt kombinera ihop sonens önskemål om att ha få ett par mjuka byxor, som INTE är mjukisbyxor, utan av vanlig byxkvalitet. Mjukisbyxor står emot smuts så himla dåligt och tappar oftast passformen efter ett tag.

Jag tog ett par av mina älsklingsbyxor som tyvärr har blivit för stora(!) och som jag hoppas aldrig växa i igen. Klippte ut ett par lagom stora byxor och kompletterade med lite muddväv i midjan för en mjuk och skön passform. Sonen har önskat sig svarta byxor och den turkos mudden föll också på läppen.

Byxorna är väl tvättade, så några onödiga kemikalier mot barnhud är det inte tal om!! Miljövänligt och plånboksvänligt. Låter som en perfekt affärsidé tycker jag. Frågan är om någon skulle vara villig att betala för det....

Bild

//Kaja
Användarens profilbild
Av zmurfan
Snygga!
Användarens profilbild
Av mejamy
Perfekt! Och fina var det ju också! :D Jag brukar faktiskt jobba enligt samma princip. Håller just nu på att sy ett par små babybyxor av en gammal avlagd trikåtopp. Jag brukar spara gamla kläder i detta syfte och återvinner även sånt som knappar och muddar från gamla kläder. Gamla, dvs helt okej kläder som jag tröttnat på :wink: Brukar även köpa tyger på typ secondhand för klädsömnad.

Som sagt:
*miljövänligt
*plånboksvänligt
*en stund för mig själv
*och barnen blir glada :D

Alltså bebisen blir väl varken glad eller ledsen än kanske :lol: , men Joy brukar bli jätteglad och ber mig sy till henne: "Mamma sy ny klänning mig?" :heart:

Har faktiskt en bok här hemma som handlar om att göra just så här med avlagda kläder.
Användarens profilbild
Av linafelicia
Toppen!
Jag tycker också att det är kul att återvinna gamla kläder.
Eftersom materialet är gratis gör det inte något om det inte skulle bli bra så man kan experimentera lite också.
I somras sydde jag massor efter att haft turen att komma hem till min bror precis efter han rensat garderoben. Gamla surfshorts och Quicksilver t-shirts blev tuffa byxor och t-shirts till min lillkille. Han såg dessutom ut som en liten kopia av sin morbror :lol:
Användarens profilbild
Av ernamalin
Ser sköna ut! visst är det kul att återvinna :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?