Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har, den blev....inte så bra! :Hahaa:

Jag var grymt besviken först. Kände mest för att sälja hela vagnsskrället då min dröm om att sy snygga suffletter och grejor till vagnen gick i kras. Av någon anledning så inbillade jag mig att det skulle bli bra och rätt vid första försöket bara för att mönstret ifråga var en slaktad originalsufflett. Ack vad jag bedrog mig, det kan bli helt fel ändå. :roll:

Efter att ha gnällt av mig lite och surat en stund så återhämtade sig mitt sårade skaparego en smula. Vind närmare eftertanke så kanske inte första försöket var så tokigt ändå. Den är lite säckig upptill, bakdelen är lite vid och rynkar sig, plus att kantbanden inte direkt ser proffsiga ut men vaddå, det är första gången jag syr en sån här!

Står man en bit ifrån och koncentrerar sig på tyget och matchningen så är den ju faktiskt riktigt snygg! Det syns inte helt bra på bilden men liggdelslocket är brunt för att matcha kantbanden. 8)

Efter att ha skrivit av mig lite har jag fått lite råd av ett proffs (Mamma på Vift). Det tackar jag för! Nu ska jag slakta ett lakan, rita upp mönstret och pröva mig fram. Skam den som ger sig! Men jag kanske ska sänka kraven lite innan jag börjar. :wink:

Bild
hörnsten skrev:Snyggt! F sitter i mitt knä och säger: Jag behöver en sån vagn! :mrgreen:

Har du en camsufflet eller har du sytt en passande frog?
Jag har sytt efter en camsufflett då jag har mönsterdelar efter en slaktad sådan. Jag har visserligen frog (och camfästen) men jag tänkte att det nog blir bättre att använda originaldelar än att rita av froggens originalsufflett. Skulle inte säga nej till en slaktad frogsufflett (eller avritade delar) dock. :wink:
Du är i gott sällskap! Jag har hittills bara sytt en (men tänker inte ge mig och drömmer om en mönstrad med rött som ska matcha åkpåsen i vinter!) och var heller inte helt nöjd. Jag tror det delvis beror på att jag är van att tänka sömnsmån men på suffletten ska allt stämma för att det ska bli rätt. Min blev också vid där bak men däremot för tajt där fram istället :).

Bild

Lycka till med nästa försök. Skam den som ger sig, tillslut måste det väl gå?
(Men kanske är det nu jag borde erkänna att jag ett tag funderade på att skicka tyget till någon som kan sy suffletter istället för att försöka själv :oops: . Tror dock att jag är för envis för det.)
Men du den var ju jättesnygg! :love: Och tänk, du gjorde det! Jag gick istället och TÄNKTE att jag skulle i typ fem år, tills jag till slut sålde vagnen för barnen blev för stora. Så kan man också göra, men du gjorde det, och det blev super, och du kommer göra det fler gånger, eller hur? :tumup:
KajsaW skrev::vågen:
Jag tycker den är jätte snygg! Passform - smådetaljer ;-)

Men du, hur var tipset för att få den tightare bak?
Tipset ja, det jag fick tips om var att plana ut den främre mönster delen lite. Den är ganska rundan vilket då i detta fall gett en del överskottstyg. Jag lade dessutom till sömsmån eftersom jag av vana gör det på alla mönster. Jag gissar att detta mönster var inklusive sömsmån eftersom det var avritat av slaktade suffettdelar (som Nif skickat vidare btw). :)
kronärtskocka skrev:Du är i gott sällskap! Jag har hittills bara sytt en (men tänker inte ge mig och drömmer om en mönstrad med rött som ska matcha åkpåsen i vinter!) och var heller inte helt nöjd. Jag tror det delvis beror på att jag är van att tänka sömnsmån men på suffletten ska allt stämma för att det ska bli rätt. Min blev också vid där bak men däremot för tajt där fram istället :).

Bild

(Men kanske är det nu jag borde erkänna att jag ett tag funderade på att skicka tyget till någon som kan sy suffletter istället för att försöka själv :oops: . Tror dock att jag är för envis för det.)
Jag är grymt impad av din kreation. Otroligt snyggt och välmatchat. *me like*
kronärtskocka skrev:Du är i gott sällskap! Jag har hittills bara sytt en (men tänker inte ge mig och drömmer om en mönstrad med rött som ska matcha åkpåsen i vinter!) och var heller inte helt nöjd. Jag tror det delvis beror på att jag är van att tänka sömnsmån men på suffletten ska allt stämma för att det ska bli rätt. Min blev också vid där bak men däremot för tajt där fram istället :).

Bild

Superfint! :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?