Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Hello
... att sy en MT med panel, där tyget som går på "utsidorna" av panelen fortsätter upp och blir axelremmarna??

Som ni förstår har jag aldrig burit i en MT, men jag börjar bli sugen på att sy en, efter att ha läst runt här ett tag.

Kanske ska tillägga att dottern är 1 år redan, så det ska ju inte vara minsta bebismodellen.
Användarens profilbild
Av florin
Det går säker rent praktiskt tat sy den så men frågan är om det blir så skönt på axlarna.... Man gör ju vanligtvis axelbanden vinklade utåt.... Ska de följa med och bli axelband kommer de ju att gå rakt upp om du inte vinklar dem på något vis....
Användarens profilbild
Av Hello
Hmm, tack.

Kan det vara så då, att om det blir skönt eller inte beror på bredden på sittdelen? Om jag gör en avsmalnande sittdel, blir axelbanden vinklade utåt *tänker högt*.

Tänkte det skulle se snyggt ut med så få sömmar som möjligt... Fast komforten är ju naturligtvis viktigast!
Användarens profilbild
Av korell
jag tror nog att det skulle gå! det går nog tom att göra midjebandet i samma del så att hela utsidan blir i ett stycke. Men det går ju åt en hel del extra tyg på det sättet. så ska du köpa nytt kan det ju säkert dra iväg prismässigt lite grann iaf.
Användarens profilbild
Av florin
Hello skrev:Hmm, tack.

Kan det vara så då, att om det blir skönt eller inte beror på bredden på sittdelen? Om jag gör en avsmalnande sittdel, blir axelbanden vinklade utåt *tänker högt*.

Tänkte det skulle se snyggt ut med så få sömmar som möjligt... Fast komforten är ju naturligtvis viktigast!
fast för att få dem tillräckligt vinklade måset du nog ha en väldigt smal sittdel och det är ju inte så bra för barnet. För opptimal komfort för barnet så ska ju sittdelen gå ungefär från knäveck till knäveck när barnet sitter...

Man måste inte göra massor med sömmar på en Mt. Jag förstår din tanke lite ang sömmar men personligen tycker jag att det ska finnas sömmar på en mt, annars ser den nog lite halvfärdig och osäker ut :roll: Enligt mig alltså...

Jag syr inte mt med jätte många sömmar, ska se om jag hittar nån bild så får du se...
Användarens profilbild
Av korell
Men man kan ju vinkla axelbanden där de lämnar sittdelen och när tygbredden börjar ta slut så kan man ju vinkla dem igen så att det går längs ytterkanterna på tyget. Så att de blir lite böjda sas
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?