Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Kosmos skrev:
melon skrev:
Ketronya skrev:
erisara skrev:
melon skrev:Jag gillar inte heller de svenska tidningarna. Jag har köpt stickdelen av ingelise/allt om handarbete men blev bara besviken. Jag tycker det är tråkiga och (förlåt) tantiga mönster i de tidningarna. Ingen ny design utan bara tradition. Jag har tyvärr dålig möjlighet att köpa utländska sticktidningar men genom ravelry har jag förstått att det finns många spännande såna. Men hur får man tag på dem?
Jag har hittat hos större pressbyråer, hos större ICA-affärer med brett tidningsutbud samt hos Press Stop. Då har jag oftast köpt något lösnummer som sett trevligt ut.
just det ja, Press stop heter den vi har här också :D
ICA? Vi har ICA maxi här med de har bara Burda och Ingelise... Och ibland kreatv stickning, bara svenska tidningar, Jag kollar ibland när jag är inne i Goteborg för Pressbyrån där har många tidningar, men jag har inte sett dem där heller... :hmm:
Press stop finns i Gbg :tumup:
Sist jag kollade så hade även pressbyrån Chocolate på Centralstationen mycket utländska tidningar, även den stora i Nordstan (bredvid fiskbutiken) och pressbyrån på Lindholmen hade en del (fast nu är det ett år sedan jag var där sist).
Inspirerad av tråden kollade jag på COOP Forum igår efter en tidning men nu hade de inte en enda... :? Måste nog ta och leta mig ner på stan till Pressbyrån och se om de kan tänkas ha.
Är ju riktigt sticksugen nu!
Jag ska också bege mig ner på stan och leta efter en tidning, jag tror det blir interweave knits, om jag hittar den :D
Ketronya skrev:Jag ska också bege mig ner på stan och leta efter en tidning, jag tror det blir interweave knits, om jag hittar den :D
Jag antar att ni vill ha den att bläddra i i hängmattan :lol: annars finns den att köpa som pdf också :D
Jag skulle rekommendera Interweave Knits eller Designer Knitting (tidigare Vogue Knitting), men även de brittiska tidningarna Simply Knitting, Knitting och Knitting Today(?) kan ha fina mönster. En av de brittiska innehåller i och för sig bara "gammalt" material, dvs mönster från tidigare tryckta böcker. Men det kan ju vara fiffigt om man inte vill ha en hel bok med mönster av en speciell designer.

De svenska sticktidningarna ger jag tyvärr inget för. De innehåller oftast tråkiga, utdaterade modeller i trista garner. Lite akrylvarning (ungefär som ett dåligt kafé som bara har Delicato-bollar). :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?