Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Sassi skrev:TASS!!!

Vad fina!
Jag behöver också sy något liknande till 2-åring med ljus hy!

Vad är bäst/svalast vanligt bomullstyg?
Ganska tunt, mjukt bomullstyg funkar bäst. Ett gammalt urtvättat påslakan är jätteskönt, men det får inte vara FÖR urtvättat, för då håller det inte :lol:
Panakeia skrev:jag kör inte mudd utan bara resår i ärmslut på mina.
och vanligt isydda ärmar. Men det går ju göra hela tunikan i ett stycke också och bara sy ihop. Tänk ett + och hål för huvudet i mitten - vik dubbelt och sy ihop typ. (kan göra mer utförlig beskrivning om du vill...)
Jatack!!! :rodna:
MuuM skrev:
Panakeia skrev:jag kör inte mudd utan bara resår i ärmslut på mina.
och vanligt isydda ärmar. Men det går ju göra hela tunikan i ett stycke också och bara sy ihop. Tänk ett + och hål för huvudet i mitten - vik dubbelt och sy ihop typ. (kan göra mer utförlig beskrivning om du vill...)
Jatack!!! :rodna:
Tunika

klipp i dubbelt tyg med vikt kant uppåt enl skiss

_ _ _ _ _ _ _ _ _
| |
|____ ____|
| |
| |
| |

Tänk på att ta till ordentligt med vidd i skjortan iom att den ska krängas på och inte strecha.

Vik skjortan igen

_ _ _ _ _
| |
| ____ |
| |
| |
| |

Klipp lagom stort hål för huvudet i hörnet och ett sprund ca 5 cm på framsidan
Du du vill kan du klippa ner det sedan så rigningen blir lite ljupar i fram än i bak.

Sedana syr du ihop sidosömmarna räta mot räta.

Fålla eller kantbanda nederkanten.

Fålla ärmsluten - inte för smalt för i kanalen så drar du sedan i ett resår som du mäter på barnet lagom längd på.

i halsringingen väljer du antingen krage, kantband eller infodring efter tycke och smak. Kragen ger bäst solskydd med kantbandet är kanske lättast?

Om du väljer kantband, börja med sprundet. klipp en lagom remsa och var noga - det är pilligt.
Sedan tar du halringningen. Jag brukar ha knyning på mina med kantband. Då syr du bara ihop kantbanden 15-20 cm innan du syr fast på tröjan, och lika långt på andra sidan.

Lycka till!

/Sandra
Sassi skrev:TASS!!!

Vad fina!
Jag behöver också sy något liknande till 2-åring med ljus hy!

Vad är bäst/svalast vanligt bomullstyg?
Linnetyg är också svalt och blir mjukt då man tvättat det några gånger. Till lilleman har jag sytt mycket linnekläder då han är väldigt varmlivad och han gillar de kläderna mycket.

Bild
Bild
Bild
Kotten skrev:tesoj -tack för bilderna! :tumup: Kan du su berätta lite kort om hur du syr för oss syinkompetenta?
Oj hur var det nu jag syr dem. Är ett tag sedan jag sist sydde denna modell... Men jag tror att jag först syr ihop ärmarna och sedan syr fast dem på tröjan för att slutligen sy sidsömmarna. För att få ärmen på rätt plats så mäter jag var jag har mitten på ärmen och mitten på tröjan och nålar därifrån och ner mot sidan. Man kan ju även om man vill sy fast ärmen först och sedan sy ihop ärm och sidsöm tillsammans, men det känns inte som att jag brukar göra så. Sedan i halsen så syr jag på en bred remsa först med räta mot räta och sedan viker jag över och syr från rätsidan en söm hela vägen runt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?