Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tesoj
solkatten skrev:Har påbörjat en gallerfilt men hur jag än gör och (som jag tror) följer mönstret så blir inte kanterna raka! De minskar för varje varv och tillslut kommer det ju se ut som en liten sjalett el dyl :hmm:
Vad gör jag för fel??!!
Hmm... man kanske borde börja på en stor mormorsruta ifall att... de bemästrar jag iaf! :tumup:
Vad har du för mönster då?
Användarens profilbild
Av solkatten
tesoj skrev:
solkatten skrev:Har påbörjat en gallerfilt men hur jag än gör och (som jag tror) följer mönstret så blir inte kanterna raka! De minskar för varje varv och tillslut kommer det ju se ut som en liten sjalett el dyl :hmm:
Vad gör jag för fel??!!
Hmm... man kanske borde börja på en stor mormorsruta ifall att... de bemästrar jag iaf! :tumup:
Virkaholics mönster: Lägg upp luftmaskor så lång som du vill ha filten bred.
Virka 2 varv fasta maskor.
Börja varv 3 med 4 luftmaskor, hoppa över en fast maska och gör en stolpe i nästa fasta maska, gör en luftmaska och fortsätt med en ny stolpe i nästnästa fasta maska.
Vänd alltid genom att göra 4 luftmaskor.
När filten är så lång som du vill ha den, gör 2 varv fasta maskor som avslut.
Gör en snygg valfri kant runt om.
Användarens profilbild
Av tesoj
solkatten skrev:
tesoj skrev:
Vad gör jag för fel??!!
Börja varv 3 med 4 luftmaskor, hoppa över en fast maska och gör en stolpe i nästa fasta maska, gör en luftmaska och fortsätt med en ny stolpe i nästnästa fasta maska.
Det borde ju fungera och inte bli mindre. Jag virkar enligt det mönster som Bowzee la upp på första sidan, men med 2 fasta varv var 3:de varv. Blir lite större rutor med det då man gör 2 luftmaskor och sedan en stolpe efter att ha hoppat över 2 maskor. Kan tyvärr inte hjälpa dig.
Användarens profilbild
Av solkatten
tesoj skrev:
solkatten skrev:
tesoj skrev:
Vad gör jag för fel??!!
Det borde ju fungera och inte bli mindre. Jag virkar enligt det mönster som Bowzee la upp på första sidan, men med 2 fasta varv var 3:de varv. Blir lite större rutor med det då man gör 2 luftmaskor och sedan en stolpe efter att ha hoppat över 2 maskor. Kan tyvärr inte hjälpa dig.
Ok, ska kolla det då. Skam den som ger sig :P
Användarens profilbild
Av pulibus
Bild

Jag gjorde såhär:

Varv 1: Virka så många luftmaskor som du vill ha filten bred. (Ojämnt antal luftmaskor)
Varv 2: 1 stolpe i tredje luftmaskan från nålen, *1 lm, hoppa över 1 lm, 1 stolpe i nästa lm* upprepa detta hela varvet ut avsluta med en stolpe i sista luftmaskan. Vänd arbetet
Varv 3: 3 lm, 1 stolpe i 2:a stolpen från föregående varv, *1 lm, 1 stolpe i nästa stolpe* varvet ut.

Jag virkar varv 3 tills filten är så lång jag vill ha den och sedan avslutar jag med att virka en kant runt hela filten.
Användarens profilbild
Av solkatten
pulibus skrev:Bild

Jag gjorde såhär:

Varv 1: Virka så många luftmaskor som du vill ha filten bred. (Ojämnt antal luftmaskor)
Varv 2: 1 stolpe i tredje luftmaskan från nålen, *1 lm, hoppa över 1 lm, 1 stolpe i nästa lm* upprepa detta hela varvet ut avsluta med en stolpe i sista luftmaskan. Vänd arbetet
Varv 3: 3 lm, 1 stolpe i 2:a stolpen från föregående varv, *1 lm, 1 stolpe i nästa stolpe* varvet ut.

Jag virkar varv 3 tills filten är så lång jag vill ha den och sedan avslutar jag med att virka en kant runt hela filten.
:tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?