Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mosan
Vi ska göra ett försök att sluta med nattblöjor och gick in för att kolla plastad frotté på Stoff o Stils hemsida. Då hittade jag:
Vit bomullsfrotte m phtalatfri PVC-baksida. http://www.stoffochstil.se/Katalog/Boli ... leid=25958 Är det bättre utan phatalat? Har googlat lite men hittar inget bra svar!
Det är ju inte så bra med plast men jag kan inte komma på något bättre alternativ. :hmm:
Vi har redan två av IKEAS lite dyrare variant som andas som funkar väldigt bra men jag har inte lust att köpa på mig fler om det blir många byten av sängkläder per natt.
Användarens profilbild
Av glis
Phatalat har väl hälsorisker så det är väl bra att det är utan. Annars vet jag inte, här har vi lååååångt kvar tills det blir slut på blöjor :?
Användarens profilbild
Av anilov
Vi ärvde ett halvt paket med såna där skyddslakan som de har på sjukhus (Attends easy dri) som vi har. Mindre plastigt att sova på än plastad frotté, men det är fortfarande lite svettigt och läskigt, tycker jag. Någon gång har jag läst om att man kan ta en gammal filt och ullkura och lägga under, det borde nog vara trevligare att sova på än plastad frotté :hmm:
Användarens profilbild
Av ericah
Jag kör med tuftad ullfilt efter tips här på sb (kan dock inte uttala mig om sugfömågan då vi ej haft några olyckor nattetid).

Jag köpte ett par ullfiltar på secondhand för 20kr/st och tvättade dem i 60grader.
Användarens profilbild
Av Trulsamin
Armén har ju jättehärliga grå yllefiltar som jag älskade att sova på när jag var yngre (15-20 nånstans) Så de måste ju fungera att ullkura och sova på istället för plastad frotté??
Användarens profilbild
Av Mosan
Det låter ju bra med att ullkura men då måste jag runt på massa olika loppisar och hitta filtar. Sen tar det väl ett tag innan de blir helt täta. :hmm:
Jag har bara tänkt använda det som reserv när den dyrare varianten hamnar i tvätten och måste byta lakan två gånger på en natt så då känns det som att vi står ut med plastad frotté.
Får hålla lite koll efter filtar under tiden att byta ut med tills nästa unge!
Användarens profilbild
Av ericah
Mosan skrev:Det låter ju bra med att ullkura men då måste jag runt på massa olika loppisar och hitta filtar. Sen tar det väl ett tag innan de blir helt täta. :hmm:
Jag har bara tänkt använda det som reserv när den dyrare varianten hamnar i tvätten och måste byta lakan två gånger på en natt så då känns det som att vi står ut med plastad frotté.
Får hålla lite koll efter filtar under tiden att byta ut med tills nästa unge!
Jag har inte använt ullkur utan bara tvättat i 60grader (tovat i maskin). De krymper rätt rejält och blir kompakta. Tror nog att de fixar en del vätska utan att läcka.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?