Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Trulsamin
Med mindre än 2 veckor kvar till BF så har jag börjat boa lite :P Jag fick min nya symaskin i tisdags och från onsdag och till idag har jag mer eller mindre bott framför maskinen eller vid köksbordet och ritat mönster eller klippt tyg. Jag har dessutom avslutat ett par projekt som varit utklippta men som jag inte har kunnat sy med min gamla maskin... Så nu vill jag visa upp allt jag har åstadkommit :)

Dålig bild på dreggelscarfsar som jag sytt till dels kommande bebis och dels till min barndomskompis lilla kille som dregglar som ett vattenfall, gjorda med baksida i en slaktad fleecefilt och framsida i slaktade t-shirts:
Bild

Ammningsinlägg med baksida i fleece, insida av bommulsfrotté och mot huden flanell, inte jättevackra men jag hoppas på fullt funktionabla, vi får se om de funkar och i så fall får jag sy fler då:
Bild

Jag fick tillbaka mitt babyskydd som har varit utlånat till min barndomskompis och hennes kille. Hon hittade dock inte bältesmjukarna som satt på babyskyddet när jag lämnade iväg det och jag kände inte att det var någon jättekatastrof. Jag sydde helt sonika nya och även en babyinsats till den. Jag är helt klart impad av nya maskinen, den klarade 3 lager fleece, 3 lager bomullstyg och 4 lager tjockt kantband (klippt ur en ganska tjock gardin) samt att sy genom en del stoppning som kom emellan. Min gamla maskin hade garanterat hoppat hälften av stygnen och jag hade fått mata fram för hand en hel del för att den inte skulle orkat ta sig igenom. Jag börjar helt klart bli vän med nya maskinen :)
Bild

Sen har jag gjort två försök på att göra tygbindor. Jag har inget pul och ingen ull hemma och har lite för mycket skaparglädje så jag har inte tid att vänta på att köpa tyg helt enkelt och detta är resultatet, ett lager fleece mot trosorna, insida i bomullsfrotté och närmast huden flanell. Återigen återanvända lakan, handdukar och fleecefilt. Den ena är boostbar och den andra är hopsydd.
Bild
Bild

Nu ska jag upp till sytillbehörsbutiken och se om de har några vettiga tryckknappar så att jag slipper använda kardborrband till allt jag gör, dreggelscarfsarna behöver knappar helt klart...
Användarens profilbild
Av carro83
:vågen: Wow...vad duktig du varit...vad är det för maskin du skaffat dig??
Användarens profilbild
Av Trulsamin
carro83 skrev::vågen: Wow...vad duktig du varit...vad är det för maskin du skaffat dig??
En "billig" en :) Huskvarna Viking E20
Hade en annan innan som bara syr raksöm och riktigt dålig sicksack som jag aldrig kunnat få att fungera på någonting, plus att den inte klarade av mer än max 2 lager tyg. Fick den av en kompis för många år sen och innan dess hade den stått på hans mammas vind i 20 år. Så jag kan ju påstå att jag har längtat efter en ny maskin nått otroligt :app:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?