Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zandrama
Eftersom jag tycker storlekarna är lite breda i Ottobre tänkte jag att jag skulle mäta mina barn för att se vilken storlek de egentligen ska ha.

Vidar var 102 cm i november, jag räknar med att han är ungefär 104-105 cm lång nu och storlek 110 brukar funka bra på honom i vanliga kläder. Svante är 96 cm lång och brukar ha storlek 98/104 ungefär.

Enligt deras kroppsmått har de strl 80 resp 86 i bredd enligt Ottobre. Längden ligger på 92/98 resp 104. Det kan bli knepigt att få plaggen i Ottobre att sitta riktigt bra... :Hahaa:

Hittills när jag har sytt har jag sytt i längd 104 och bredd 98 till Vidar och det har funkat bra på tröjor, men jag vet inte hur jag ska lösa det till Svante, för de flesta mönster går antingen upp till 92 eller börjar på 98. :hmm:
Byxor får jag kanske skippa, eller stå ut med att de blir baggy...
Användarens profilbild
Av tweed
JAg brukar utgå från vilken storlek Hanna har i köpekläder 92, 98 och hålla den på längden, sen mäter jag på ett plagg som är lagom på bredden och lägger kanske till lite, det brukar funka bra. Dessutom syr jag ofta ganska rymliga kläder på längden, så de brukar räcka över två normalstorlekar, minst :D
Användarens profilbild
Av glis
Jag har kasserat ett T-shirtmönster från förra årets sommarnummer för att det var så himla brett och lufsigt och kör istället med ett äldre. Det är alltså inte bara deras stolekar som skiljer sig åt, utan även deras modeller! Inte konstigt, men värt att tänka på.
Användarens profilbild
Av zandrama
Men är det inte märkligt att de är så extremt breda? För jag upplever iaf inte mina barn som smala utan ganska normala. :hmm:
Användarens profilbild
Av tweed
Den är ju gjord för finska barn :fnissa:

Nej, skämt åsido, det ÄR konstigt, men om man bara mäter lite och skaffar sig lite vana av deras mönster så brukar det bli bra. Muddbyxor har jag däremot aldrig vågat göra efter deras mönster för de verkar jättekonstiga, super korta och breda.
Användarens profilbild
Av carro83
kvarnvik skrev:Den är ju gjord för finska barn :fnissa:

Nej, skämt åsido, det ÄR konstigt, men om man bara mäter lite och skaffar sig lite vana av deras mönster så brukar det bli bra. Muddbyxor har jag däremot aldrig vågat göra efter deras mönster för de verkar jättekonstiga, super korta och breda.

Jag har gjort efter mönstret Anis trikåbyxa från 6/2009?? och jag blev jätte nöjd...
Det mönstret använde jag till litens namnbyxor och nu senast muddjeansen! (finns bild på båda här i GDS)
Av Enid
Ottobres mönster passar jättebra på min korta tjocksmock och jag tycker det är lite konstigt faktiskt. Det är jättebra för till henne går inte att köpa kläder utan att behöva vika upp 1 dm eller mer på ärmar och ben.

Till A förlänger jag mönstren, ritar av samma storlek som till lillasyster men förlänger 5-10 cm i ärmar, vid magen och i benen. Det funkar bra tycker jag. Han kan fortfarande ha sin 74cl-shorts jag sydde för två somrar sedan :lol: först var de tunna långbyxor och nu är de knälånga shorts :tumup: . Slutar han med blöja kommer han kunna ha dom nästa sommar med :Hahaa: .
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?