- fre apr 23, 2010 08:16
Kvalitén spelar stor roll - tjockleken spelar roll när det gäller hur "svår" singeln är - verkligen!
Marine78 skrev:här tror jag du har hôvvet på spiken!Jason skrev:Och vilken ska man sy vad i då? Eller är det en smaksak?Där finns det nog lika många svar som människor *ler*. Jag personligen föredrar singeljersey med lite lycra i eftersom det blir kläder som håller form och färg i en hel evighet framåt, ungefär *ler*. Men många föredrar interlock då den är lite stadigare och kanske enklare att sy i om man är "nybörjare". Jag har sytt ett tag och tycker inte att det är några problem att hantera tyger som "krullar sig i kanterna" vilket singeljersey gärna gör. JNYdesigns singeljersey upplever jag som mellantjocka och lite stadigare i utförandet, likaså tyger från Jofotex. Stoff & Stil är för mig billigt, men inte med lika hög kvalitet som tidigare nämnda och jag upplever deras singeljerseys som mer svårhanterliga och "sladdriga".
Kvalitén spelar stor roll - tjockleken spelar roll när det gäller hur "svår" singeln är - verkligen!