Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av noranora
Jag ska köpa en ny overlock och har smalnat av spanandet till pfaff och husqvarna. Så var jag i dag hos en symaskinshandlare som hade husqvarna, men han pratade sig varm för babylock. Av det lilla han hann visa blev jag faktiskt rätt imponerad. Han menade dessutom på att kvaliteten var mycket bättre än huskylocken. Men, smakar det så kostar det. Och jag har ingen som helst erfarenhet av Babylock. Är det någon av er som har det?

(Övrigt overlockresonemang, gällande andra märken, är också av intresse :D )
Användarens profilbild
Av Fina
Jag är alldeles för trött för att lägga in ett särksillt intelligent och utförligt svar, men jag skulle rösta på att välja en pfaff om det var mellan husquarna och pfaff. Har inte så bra erfarenheher av husqvarna men har själv en pfaff som jag är väldigt nöjd med.
Jag diskuterade också babylock med min lokala symaskinshandlare och han gillade inte dem.
Det är de som trär sig själv?
För han menade att om de gick itu, så var det svårt att laga. Han sa att det var alltid lättare att laga husqvarna och pfaff och liknande. För till dem kunde man köpa "universal-grejer" till. Men det kan man tydligen inte till Babylocken.
Det var tråkigt att höra, för jag var nästan övertygad om att köpa en sån :wink:
(Ska säga att jag har en hobbylock hemma och den använder jag aldrig. Sömmarna blir fula (får inte rätt på dem) och den är så plastig. Och den har jag haft i min ägo i över ett år :roll: )

Nu skulle jag nog satsa på en Brother eller gammal ELNA.
Fina skrev:Jag är alldeles för trött för att lägga in ett särksillt intelligent och utförligt svar, men jag skulle rösta på att välja en pfaff om det var mellan husquarna och pfaff. Har inte så bra erfarenheher av husqvarna men har själv en pfaff som jag är väldigt nöjd med.
Aha. Ja, det var pfaff jag var mest inne på, tills igår då när symaskinsmannen började prata om babylock. Jag har har haft en husqvarna (huskylock 910) de senaste åren, men nu längtar den hem till sin riktiga ägare. Vad är det för pfaff du har? Jag blev tipsad av en i höstas, men då var den utgående modell och nu verkar den helt utgången.

(Ps. Använder fortf väskan du sydde till och från jobbet varje dag, den är helt perfekt.)
Bowzee skrev:Jag diskuterade också babylock med min lokala symaskinshandlare och han gillade inte dem.
Det är de som trär sig själv?
För han menade att om de gick itu, så var det svårt att laga. Han sa att det var alltid lättare att laga husqvarna och pfaff och liknande. För till dem kunde man köpa "universal-grejer" till. Men det kan man tydligen inte till Babylocken.
Det var tråkigt att höra, för jag var nästan övertygad om att köpa en sån :wink:
(Ska säga att jag har en hobbylock hemma och den använder jag aldrig. Sömmarna blir fula (får inte rätt på dem) och den är så plastig. Och den har jag haft i min ägo i över ett år :roll: )

Nu skulle jag nog satsa på en Brother eller gammal ELNA.
Jättebra, det var precis det jag ville höra :wink: för den är ju så dyyyyyr :? :lol: så kan jag sluta sukta. Jo, det är de som trär sig själv, och som också ställer in trådspänning på ett annat sätt själv. Det fanns en massa finfina grejer med dem och nu har det snurrat symaskiner i mitt huvud hela natten. Det skulle vara bra att komma fram till att en pfaff är bäst för de kostar lagom mycket ;)
Användarens profilbild
Av Fina
noranora skrev:
Fina skrev:Jag är alldeles för trött för att lägga in ett särksillt intelligent och utförligt svar, men jag skulle rösta på att välja en pfaff om det var mellan husquarna och pfaff. Har inte så bra erfarenheher av husqvarna men har själv en pfaff som jag är väldigt nöjd med.
Aha. Ja, det var pfaff jag var mest inne på, tills igår då när symaskinsmannen började prata om babylock. Jag har har haft en husqvarna (huskylock 910) de senaste åren, men nu längtar den hem till sin riktiga ägare. Vad är det för pfaff du har? Jag blev tipsad av en i höstas, men då var den utgående modell och nu verkar den helt utgången.

(Ps. Använder fortf väskan du sydde till och från jobbet varje dag, den är helt perfekt.)
Vad kul! Och jag använder selen flitigt! :tumup:

Jag har en coverstyle 5850. Mycket nöjd! Och det är inte så svårt och jobbigt heller att ändra om till coversömmen tycker jag. (kanske för att jag hade mammas huskylock innan som man var tvungen att trä om jämt!)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?