Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

En kompis har en mamma som just tappat allt hår som följd av strålbehandling för leukemi. Kompisen har bett mig tillverka en mössa som mamman kan ha inomhus tills håret börjar växa ut igen, men jag har total idétorka. Vad passar en dam i - låt oss säga - 70-årsåldern? Man kan nog säga att hon är en dam. Hon har ofta representerat ihop med sin man, så en vanlig luva vill jag liksom inte komma med. Stickat eller virkat spelar ingen roll, men den ska vara lite "finare" hade jag tänkt samtidigt som den helst ska vara lättgjord så att det går fort (jag har flera andra projekt på gång).
Förslag mottages tacksamt.
Indah skrev:Jag tycker den här mössan var jättefin. För att den inte ska vara så varm går det ju att välja annat garn. Blomman gjorde allt tycker jag
http://data.bloggplatsen.se/bild/filnam ... fd5057005/
Det mönstret använde jag med tunt bomullsgarn. Blev jättefint och svalt!

Virkad mössa med blomma

Virknål 4,5 eller 5. Det går åt lite mindre än 1hg till en mössa.

Lägg upp 6 lm, fäst till en ring med 1 sm.

Varv 1: Virka 12 st runt ringen.

Varv 2: Virka 2 st i varje stolpe =24 stolpar.

Varv 3: Virka 2 st i första st och 1 st i nästa st, fortsätt så varvet ut.

Varv 4: samma som varv 3.

Varv 5: Virka 2 st i första st och 1 st i var och en av de 2 nästkommande st. fortsätt varvet ut.

Varv 6: Virka 2 st i första st och 1 st i var och en av de 3 nästkommande st. fortsätt varvet ut.

7: 1 st i första st. Fortsätt till önskad längd.

Fortsätt virka till önskad längd.

Virka en picotkant runt nederkanten på mössan. (3 lm, 1 fm i 1:a lm hoppa över en m)

Blomma:
Virka 6 lm, fäst till en ring med 1 sm.
Virka 15 fm runt ringen.
Virka 4 lm, 1dst i nästa m, 4 lm , 1 fm i nästa m, forsätt runt.

Blomman fästes genom att sy en ring i mitten med en annan färg.
anilov skrev:Knitty hade ett bröstcancertemanummer för några år sedan, med bland annat en rätt fin mössa (Shedir, heter mönstret).

http://www.lancs.ac.uk/ug/nicols/knitty ... 04surp.pdf
Den verkar fin! Praktiskt att den är töjbar. Verkar inte vara alltför svår att göra heller.
De andra mönstren jag fått förslag på var också väldigt fina måste jag väl tillägga.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?