Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Britt
Här kommer bild på min första OS-mössa som jag gjorde enligt beskrivningen. Den blev stor och fick flytta till mamma som har större huvud än någon av oss i familjen här. Sedan har jag gjort två till som är mindre och håller nu på med nummer 4 som jag gör i halvstolpar istället för fastmaskor.
Bild
Modellen ville inte riktigt vara med på bild...
Av Britt
Lägger till bilder på de andra barnen i deras mössor också. Johan ville ha en Åre-mössa istället, så det fick väl bli en sån då. Han har valt garnet alldels själv, han fick en hundring och så gick han själv på garnaffären närmast skolan.
BildBild
Av Britt
annelie skrev:snygga :-)

men förklara halvstolpar är du snäll ;-) . är det då man drar igenom tråden genom 3 öglor (som jag inte vet hur det går tlll ;-) )
Precis! Gör ett omslag, hämta tråd genom föregående varvs maska så att du har tre på virknålen, sedan gör du ett omslag och drar igenom alla tre trådarna på samma gång. Svårt när det är tjockt garn och tjocka stickor, tycker jag, så det går långsammare.
småtroll skrev:Jaha! Det kunde man ju förstå...det var du som köpte upp sista garnet :roll: Snygga blev dom iallafall :app:
Jag tog det sista gula på Lottas bod sist jag var där :D , men hon har ju Natur Uld och inte Eskimå som det stod i tidningen att det skulle vara. Nu har jag kommit halvvägs på fyran :wink: . Det blir nog lite rester om du ska ha en snutt eller två!
Användarens profilbild
Av aspen
Britt skrev:
annelie skrev:snygga :-)

men förklara halvstolpar är du snäll ;-) . är det då man drar igenom tråden genom 3 öglor (som jag inte vet hur det går tlll ;-) )
Precis! Gör ett omslag, hämta tråd genom föregående varvs maska så att du har tre på virknålen, sedan gör du ett omslag och drar igenom alla tre trådarna på samma gång. Svårt när det är tjockt garn och tjocka stickor, tycker jag, så det går långsammare.
småtroll skrev:Jaha! Det kunde man ju förstå...det var du som köpte upp sista garnet :roll: Snygga blev dom iallafall :app:
Jag tog det sista gula på Lottas bod sist jag var där :D , men hon har ju Natur Uld och inte Eskimå som det stod i tidningen att det skulle vara. Nu har jag kommit halvvägs på fyran :wink: . Det blir nog lite rester om du ska ha en snutt eller två!
tack! då är jag med. måste testa. det är väl så de riktiga mössorna är gjorda?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?