Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av leonie
Jag har fyndat en barnvagn, och nu vill jag förstås gärna pimpa den en smula! Eller, klä om, helt enkelt. Jag behöver lite tips på tyg - tanken var först ett yttertyg i manchester, men nu börjar jag fundera på denim i stället. Men vad är det för skillnad på olika sorters denim? Om man jämför dessa på Stoff&Stil, vilket är bäst då?

http://www.stoffochstil.se/Katalog/Mode ... up_id=4814

Och vad är oz? Och är det en bra idé att ha stretchdenim i stället för vanlig denim?
Jag velar främst mellan Marin denim 10 oz och Marin stretchdenim 10,5 oz.

Råd? Tips?
Av leonie
*putt*

Nu vet jag vad oz är, men velar fortfarande mellan stretch eller inte.
Jag behöver input! Kom med en åsikt!
Av FruFant
Lite stretch skadar nog inte.
Jag skulle gissa på att oz står för 1 ounce, dvs är ett viktmått på hur tjockt tyget är.

Ska du sy om en liggvagn och/eller sittvagn?
Är det en sittvagn så skulle jag inte välja manchester på sittytan för de lär slitas och bli fult.

Det blir lite enklare att ge input om du har en bild eller kan länka till en liknande vagn.
Av leonie
Det är en kombivagn. Nej, manchestern var bara tänkt som yttertyg, men jag tror det blir denim i stället. Manchester har väl en tendens att blir lite fult i vecken, vill jag minnas.
Stretch kan nog inte skada, nej... det får nog bli det!
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Stretchdenim brukar ofta vara för klädsömnad och kan vara rätt tunn, jag hade valt en kraftig ostretchig denim om jag skulle ha det till en vagn. Jag hade nog inte köpt stretchdenim utan att känna på den, en del är väldigt stretchiga, jag tror det är svårt att få det snyggt på en vagn.
Av leonie
Knyttet - hur tjockt tyg bör jag ha då, tror du? De jag funderar på ligger på 10 eller 10.5 oz, blir det för tunt?
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
leonie skrev:Knyttet - hur tjockt tyg bör jag ha då, tror du? De jag funderar på ligger på 10 eller 10.5 oz, blir det för tunt?
Jag vet tyvärr inte, jag har dålig koll på det där med viktangivelse så det säger mig inte så mycket.
De verkar ju inte ange samma mått på något annat tyg, då hade man ju kunnat jämföra. Det är nog säkrast att beställa ett tygprov. Jag hade nog valt en riktigt kraftig denim, typ samma tjocklek som bävernylon, bredspårig manchester eller ett tunnare möbeltyg.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?