Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Victoria P.
Jag undrar vilket som är det bästa medlet för att bleka en patapum. Försökte bleka en gammal trikåsjal förut men det var ju ursvårt, stort åbäke och så skulle hela tyget va täckt och medlet komma åt jämt osv. Sen försöka röra om över den stanken (remol), ja kort sagt -det blev inte bra. Vet inte ens om den blev särskilt blekt ens.
Så nu vet jag inte om jag vågar mig på att bleka mitt sele, jag vill ju ha ett jämnt resultat för att färga om den sen.
är Remol det bästa eller rekomenderar ni nåt annat?
Tacksam för tips! /V.
Användarens profilbild
Av Shuna76
Inte Remol, det funkar inte på Manduca i alla fall! Jag blekte med Klorin :oops: En rätt stor hink, stark klorinblandning & två stora stenar som höll selen under ytan..sen rörde jag runt med ett par timmars mellanrum..det tog två dagar innan den var nästan naturfärgad.

Jo, jag ska fota den & lägga in i din tråd, men kameran var utan batteri & sen har jag glömt..ska fixa det imorgon.
Användarens profilbild
Av Victoria P.
Jaha, så pass! Jag tvättade selet i maskin nu med massa remol, men inte blev den en uns ljusare, inte ens de få smutsiga vita trasor som var med i maskinen blev vitare.. Remol verkar va rätt dåligt. Jag var rädd att tyget skulle förstöras av klorin, iofs är det ju ganska robust material, kanske skulle jag prova ditt trick ändå..
Jag vill färga till olivgrön, selet är nu khaki, skulle väl funka men vill inte ha så värst mörk färg.

hmm, har ju lite klorin uppe i städskåpet.. 8)
Användarens profilbild
Av Victoria P.
Det står på klorinflaskan att det går bra att använda på bomull men inte konstmaterial. Då funderar jag på remmarna, de är ju nylon(?) och kanske mister sin kvalitet om de ligger länge i klorin?
Äh, jag tror jag färgar selet som det är nu, fast det kommer nog komma ut brun-grå-grön istället för oliv.. :?
Användarens profilbild
Av Victoria P.
ja varför inte prova.. hade aldrig trott att det skulle ta ett par dagar, är kanske lite väl otålig :lol: har tvättstugan ikväll så den får väl ligga i remol tills dess.
Tack!
Användarens profilbild
Av Victoria P.
Lade patapumen i en hink med 5 liter vatten och en hel flaska remol (de rekomenderar 3 kapsyler) i 5 timmar, hände absolut ingenting! Så jag färgade den ändå och blev helnöjd! :D yippi!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?