Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Smultronbarn
Jag har blivit sjukt sugen på att väva på sista tiden, men vi har absolut inte plats för en vävstol, och varpa kan jag inte... :?

Men idag fick jag en katalog från Gudruns Ullbod, och där fanns en bordsvävstol (för ca 1500 kr)! Nån som har testat en liknande? Är den lätt att varpa och förstå sig på? Hur blir resultatet? Är det något att sätta på sin önskelista?

Och när jag ändå håller på: nån som testat en bandvävstol? Är den svår att använda? Är det svårt att väva mönstrade band på den (alltså inte bara randiga utan även andra möster)? Fast mönster kanske ändå är lite överkurs...

Berätta gärna för mig om era väverfarenheter! :mrgreen:
Av leonie
Jag har inga direkta väverfarenheter, mer än från högstadiets trasmattevävning då, men jag surfade in på Gudruns Ullbod och kollade. Den ser ju väldigt behändig ut! Det står att den är idealisk till skolor, kan inte tänka mig att den kan vara så knepig att förstå sig på då. Den skulle lätt hamna på min önskelista! Tänk bara på att du behöver en vävsked också.
Av Smultronbarn
Tack för er input! :D

Vävsked, kolla med melon, loppisar... :notes:

Jag är som sagt vävnovis, men kollade runt lite på blocket igår. Det finns visst nån lite större variant också som en minivävstol för bordet (fast inte en sån lekvävstol). Ska kolla lite efterhand på blocket och tradera. Vi har inte så många bra loppisar här för pysselsaker känns det som, eller så är efterfrågan så stor att grejjerna försvinner genast... :roll:
Användarens profilbild
Av glis
Om du vill väva mönstrade band så vill jag rekommendera brickband! Det är hur kul som helst och kräver ingen vävstol alls!

Och gå en studiecirkel eller något så du vet om du gillar att väva innan du köper något som bara samlar damm. Fast det är jättekul, så hittar du en billig så slå till!
Av Smultronbarn
Brickband har jag hört talas om! :D Nån variant med spelkort typ...
Har hittat en tokbillig liten vävstol (alltså inte för bordet), men vet i tusan hur jag ska få hem den... (Vi har ingen bil, och stället låg väldigt oländigt till typ). :hmm: Men sugen blev jag allt! 8)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?