Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Abunai
Ja, när man virkar gosedjur i typen amigurumis, vad blir avig- och rätsidan? Hur ser man skillnad? Eller blir sidorna likadana så länge man virkar i båda maskbågarna? :hmm: Jag är ny på det här med virkning. :roll:
Användarens profilbild
Av Zai
Ett oproffs svarar :wink: :
Sidorna blir lite olika men lika fina tycker jag, det är nog en smakfråga men det finns en "rätt" sida tror jag. Om du är högerhänt och virkar åt vänster så blir räta sidan mot dig. Sen beror det på hur du minskar också, jag gör på ett sätt att baksidan blir lite ful just där så då är det ju lätt att välja sida :tumup:

Jag är också igång och virkar djur faktiskt, kul med något som går fort :D
Av Abunai
Jag är högerhänt och virkar åt vänster, men jag upplever nog "innersidan" vara finare än den som är mot mig. Men det är kanske det du menar? För om jag hade virkat rakt, fram och tillbaka, då hade ju den sidan kommit mot mig. Nu virkar jag med magisk ring, så en sida blir inåt och en utåt. Men ska man verkligen vända ut och in på arbetet sedan? Det står det i alla fall inte i beskrivningen.

Ursöt elefant! :app:
Användarens profilbild
Av Zai
Abunai skrev:Jag är högerhänt och virkar åt vänster, men jag upplever nog "innersidan" vara finare än den som är mot mig. Men det är kanske det du menar? För om jag hade virkat rakt, fram och tillbaka, då hade ju den sidan kommit mot mig. Nu virkar jag med magisk ring, så en sida blir inåt och en utåt. Men ska man verkligen vända ut och in på arbetet sedan? Det står det i alla fall inte i beskrivningen.

Jag glömde att poängtera att det är när man virkar runt runt som det någ blir som jag beskriver ovan. Nä då ska du nog inte vränga. Förstår vi varandra? :lol:
Av Abunai
Zai skrev:
Abunai skrev:Jag är högerhänt och virkar åt vänster, men jag upplever nog "innersidan" vara finare än den som är mot mig. Men det är kanske det du menar? För om jag hade virkat rakt, fram och tillbaka, då hade ju den sidan kommit mot mig. Nu virkar jag med magisk ring, så en sida blir inåt och en utåt. Men ska man verkligen vända ut och in på arbetet sedan? Det står det i alla fall inte i beskrivningen.

Jag glömde att poängtera att det är när man virkar runt runt som det någ blir som jag beskriver ovan. Nä då ska du nog inte vränga. Förstår vi varandra? :lol:
:lol: Jag vet inte 8) Men jag vrängde den jag virkade just nu, och det blev snyggt men då fick jag ju virka lite konstigt i slutet och så fick den en byta-garn-rand under magen. Jag får försöka lära mig genom erfarenhet kanske. :roll:

Tack för input i alla fall och jag tar gärna fler tips på mönster! Jag vill virka små djur som går att ha i ett barnvagnshänge. :D
Användarens profilbild
Av Zai
Abunai skrev:
Zai skrev:

:lol: Jag vet inte 8) Men jag vrängde den jag virkade just nu, och det blev snyggt men då fick jag ju virka lite konstigt i slutet och så fick den en byta-garn-rand under magen. Jag får försöka lära mig genom erfarenhet kanske. :roll:

Tack för input i alla fall och jag tar gärna fler tips på mönster! Jag vill virka små djur som går att ha i ett barnvagnshänge. :D
Jag ska kolla på delarna jag har hemma, men jag tror inte tanken är att du ska vränga. fast jag tycker också att är fint på "baksidan". Vem som helst får när som helst gå in och stoppa mig, jag kanske bara snackar goja, hemmalärd som jag är :lol:
Tror jag ska ha en länk på en enkel fisk också...
Av Abunai
Maddemoa skrev:Det finns rät och avigsida på virkat men jag har aldrig lyckats lära mig vilket som är vilket. (däremot brukar alltid mormor gå och vända på mina dukar) När jag gör rundvirkade djur vänder jag dem aldrig.
OK! Låter bra! :tumup:

Här är en väldigt tråkig bild på min fisk.. Ska ut och köpa filt så att jag kan sy på lite ögon också. :)

Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?