Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zandrama
Jag funderar på att sy en meitai av min Stork Vicky. Axdelbanden blir utbredbara, men hur har ni gjort med midjebandet? Fodrat, bara sytt dubbelt, liggunderlag?

Nåt annat man bör tänka på?
Användarens profilbild
Av Panakeia
zandrama skrev:Jag funderar på att sy en meitai av min Stork Vicky. Axdelbanden blir utbredbara, men hur har ni gjort med midjebandet? Fodrat, bara sytt dubbelt, liggunderlag?

Nåt annat man bör tänka på?
Vanligt mt band, dvs vadderat med vanlig vadd och/eller flis.
Detta pga hårda midjeband ger en hårdare belastning på tyget - punktbelastning, vid sömmar, fästen etc och den typen av belastning är inte sjaltyget gjort för utan glider isär i trådarna och blir inte alls snyggt. Så, om du ska sy hårt så måste du setill att ALLA sömmar har ett annat tyg som bärande. Eller, måste...jag gör så...

Annars... njae... beroende på hur glesvävd den är skulle jag fundera på att köra nån förstärkning även vid fästet på axelbanden...

jo, va noga när du fållar axelbanden. Dvs, jag brukar behålla fållen som den är på ena sidan och bara fålla om den sidan som jag klipper isär axelbanden på, men det är lite meck att få sömmarna lika. Alternativet är att du klipper bort fållen som är - men då tycker jag axelbandet blir för smalt. sprätta blir inte bra.

Lycka till! visa bild när du e klar va? :tumup:
Användarens profilbild
Av zandrama
Panakeia skrev: Lycka till! visa bild när du e klar va? :tumup:
Jodå, om jag blir klar. :wink:
Än är det bara på planeringsstadiet.
Användarens profilbild
Av Panakeia
zandrama skrev:
krachar du så hör av dig!
Användarens profilbild
Av Lydia
Jag har fodrat med fleece. Men tror det skulle bli bättre med något lite "stadigare"/mer avlastande. Kanske inte tjockt liggunderlag.
Användarens profilbild
Av zandrama
Panakeia skrev:
zandrama skrev:
krachar du så hör av dig!
Krachar är jag inte orolig att göra, men kanske ångrar jag mig. Hålen var inte så stora som jag trodde.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?