Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zandrama
Jag har läst tidigare att det är breda mönster och kanske tom korta, men nu undrar jag såklart hur breda, och korta. Eller det varierar såklart från plagg till plagg, men jag tänkte rita mönster nu när barnen har lagt sig, så då är frågan:
Om man tar 98 bredd och 110 längd, är det lagom till en strl 104-tröja?
Hur gör man med en tröja som ska bli strl 98 om 98 är minsta storleken, räcker det med att skippa sömsmånen?

Eller ska jag börja med att sy en strl 98 och kolla hur den sitter på var och en av barnen?
Användarens profilbild
Av tweed
Ta fram en tröja som passar och jämför, det är det enda sättet att veta. Jag tycker att de ofta är breda och korta, men det är inte konsekvent, ibland är de normala.
Användarens profilbild
Av zandrama
Funkar det att jämföra även direkt på mönsterpappret? Det borde det göra va?
Användarens profilbild
Av tweed
zandrama skrev:Funkar det att jämföra även direkt på mönsterpappret? Det borde det göra va?
Om du mäter bredden på mönstret och sen på tröjan så borde det funka. Titta lite på mönstren och se hur mycket det skiljer mellan storlekarna så får du en uppfattning om hur det ligger med storlekarna. Ska du sy ur den senaste? Tyckte det var mycket fint i den :D
Användarens profilbild
Av zandrama
Jo, jag tänkte tröja 22. Rätt enkel t-shirtmodell. Sen gillade jag jeanshängselbyxorna, men jag vette sjutton om jag vågar ge mig på dem. :whut:
Användarens profilbild
Av Sockertopp
På mönsteröversikten tycker jag halsringningen ser rätt bred ut men hur det stämmer med verkligheten vet jag inte. Om jag skulle minska bredden skulle jag ta bort några cm (eller så mkt som verkar behövas) på mitten vilket oxå påverkar halsringningen. Kapar man på sidorna påverkar man ju ärmhålen också och jag laborerar nog hellre med halsringningens storlek än ärmar o ärmhål.
Kolla oxå ärmlängden mot dina barn innan du syr på ärmmuddarna.

Och tala om hur du gjorde o hur det blev så jag vet ;)
Användarens profilbild
Av zandrama
Är bebiskläderna också breda? Det fanns ju sjukt söta bebisplagg i förra numret som jag nog ska sy. Vidar pekade på en av plaggen och talade om att en sån ska vår bebis ha. :heart:
Sockertopp skrev:På mönsteröversikten tycker jag halsringningen ser rätt bred ut men hur det stämmer med verkligheten vet jag inte. Om jag skulle minska bredden skulle jag ta bort några cm (eller så mkt som verkar behövas) på mitten vilket oxå påverkar halsringningen. Kapar man på sidorna påverkar man ju ärmhålen också och jag laborerar nog hellre med halsringningens storlek än ärmar o ärmhål.
Kolla oxå ärmlängden mot dina barn innan du syr på ärmmuddarna.

Och tala om hur du gjorde o hur det blev så jag vet ;)
Det låter som bra instruktioner, så du kan ju prova själv. ;)
Användarens profilbild
Av zandrama
Nu har jag kommit igång och mätt på en befintlig tröja och på mönstrena. Det verkar som att på just den här tröjan (22, 1/2010) blir 98 bredd och 104 längd rätt bra på Vidar. Så det är vad jag har klippt ut i mönsterpapper nu.

(Vidar beställde en tröja i gult med prickar i morse innan dagis.)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?