Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ungefäär hur mycket garn går det åt till en matta? :hmm:
Användarens profilbild
Av Kaja
puppan skrev:Ungefäär hur mycket garn går det åt till en matta? :hmm:
Det beror nog lite på hur stora man gör dem. Jag gissar att jag har haft ungefär 200 gram av Lovikka till sonens och makens rumpmattor. Dotterns kommer att bli något mindre för där hade jag 170 gram.

De blir inte så billiga precis. Över hundralappen bara i garnkostnad och så ska man virka den också. Nu håller jag på och virkar massor i Eskimo och kommer att få småsnuttar över, och då funderar jag på att använda resterna till att virka rumpmattor. Då blir det ju åtminstone lite återvinning av resterna...
Flikart in å frågar hur mkt har du ökat per varv när du virkar med eskimo? SÅ där på ett ungefär bara :)
Har oxå massa snuttbitar som jag tänkte kan få bli nått :)

Edit: Och vilken storlek på virknål?
Användarens profilbild
Av Kaja
Fjärilen skrev:Flikart in å frågar hur mkt har du ökat per varv när du virkar med eskimo? SÅ där på ett ungefär bara :)

Nål: Typ det största jag hade 8-9 sådär. Jag har ökat med 6-8 maskor per varv (oavsett hur många maskor som ursprungligen var på varvet), då har det funkat bra. Det gör inget om de blir LITE buliga i mitten, det sträcker ut sig sedan när de blir tovade.
Kaja skrev:
Fjärilen skrev:Flikart in å frågar hur mkt har du ökat per varv när du virkar med eskimo? SÅ där på ett ungefär bara :)

Nål: Typ det största jag hade 8-9 sådär. Jag har ökat med 6-8 maskor per varv (oavsett hur många maskor som ursprungligen var på varvet), då har det funkat bra. Det gör inget om de blir LITE buliga i mitten, det sträcker ut sig sedan när de blir tovade.
aha tack! då ska jag sätta mej å försöka nu :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?