Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av lillvilda
igår var jag så sugen på ännu en mei tai men jag har inte använt en symaskin på evigheter så jag vågade inte köpa ett fint tyg å sätta saxen. så igårkväll gjorde jag en lite småslarvig prototyp för att se hur jag skulle vilja ha den. så jag grävde lite i hjärnan å klippte lite och kom fram med den här sjalhybriden av gamla lakan :lol: Den vinner inget skönhetspris och det gör inte den trötta modellen heller :lol: men nu vet jag ungefär vilka ändringar jag måste göra. Nackstödet fick jag bara inte till men den avlastar underbart och lillen gosade ner sig i allt tyg.

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Jättefin! Så mysigt.

Jag vill också gärna veta hur du har gjort. Att sy en egen MT är ett projekt som står högt på min lista.
Användarens profilbild
Av lillvilda
jag sydde själva sitsen (det var där något gick fel med huvudetstödet :hmm: med det får jag klura mer på) sen satt jag på breda axelband likande en beskrivning jag nog sett här på sjalbarn. Jag vändsydde axelbanden så det är dubbelt tyg. Dom är nog ca 20 breda. och och på med ett midjeband. Det är de breda banden som gör att det ser lite annorlunda ut tror jag. Men som sagt det är en prototyp så den kräver en hel del små ändringar.

Bild
Användarens profilbild
Av lillvilda
ja glömde att berätta att axelbanden är låånga så jag kunde vira dom runt å knyta fram. Det är väll en smaksak men jag tänkt att det ger ju ett extra skydd till benen nu när hösten kryper närmare. nu ska jag snart våga köp ett fint tyg å göra en riktig mei tai av min prototyp.
Användarens profilbild
Av Bina
Den ser väldigt härlig ut!
Användarens profilbild
Av Fryle
Fantastisk! Göm inte undan den när du sytt ditt "riktiga" exemplar!
Användarens profilbild
Av Lydia
Ser ut som en Knyttet&K-mei tai?!
Användarens profilbild
Av Annika80
jättefin, ja ser ut som knyttets ungefär.
Menar du att huvudstödet inte håller sig uppe?
Jag tror i¨såfall att du får fästa axelremmarna lite högre upp på sidorna, sen funkar det nog
Användarens profilbild
Av Isanna
Ser skönt ut!
Användarens profilbild
Av lillvilda
aha då är det nog knyttets modell jag sett nångång för jag hade en i huvudet som jag som jag visste att jag sett nånstanns, jag tror det var här på sjalbarn. Men som sagt huvudstödet blev inge bra. jag tror jag skippar det, eller så får jag som ni säger, sätta remmarna längre upp. Men jag har ju inget på min andra och det går ju bra ändå.
Användarens profilbild
Av lillvilda
jag får leta här på sjalbarn å se vilka mått knyttet har på sin då för min blev lite lång i ryggen tycker jag.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Du kan alltid vika ett halvt varv runt midjebältet till att börja med. Så har du lite växmån i ryggen :lol:
Användarens profilbild
Av Annika80
lillvilda skrev:jag får leta här på sjalbarn å se vilka mått knyttet har på sin då för min blev lite lång i ryggen tycker jag.
Jag tror knyttets var ganska lång i ryggen med.
Mina jag har gjort har varit 38cm breda och 45cm höga, men jag får ännu vika ner ett varv på min dotter.
Har gjort en sele som är ca 35cm hög och det var mer lagom tyckte jag
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?