Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av puppan
Jag skulle gärna vilja göra en tuttut-docka, ni vet en sådan som kikar upp ur en strut.

Vart hittar man mösnter till en sådan?
Eller är det lätt att göra på fri hand. Är det någon här som har gjort en sådan?
Av lilla trasdockan
dom är väldigt lätta att göra om man nöjer sig med en väldigt enkel. kan försöka rita å göra en förklaring. men de du behöver är en strut i hård kartong, en blompinne, tyg, lite stoppning och brodergarn eller textilpenna sen är det egentligen bara att låta fantasin flöda.
cc-hobby säljer materialsatser
Användarens profilbild
Av puppan
Alecsandra skrev:dom är väldigt lätta att göra om man nöjer sig med en väldigt enkel. kan försöka rita å göra en förklaring. men de du behöver är en strut i hård kartong, en blompinne, tyg, lite stoppning och brodergarn eller textilpenna sen är det egentligen bara att låta fantasin flöda.
cc-hobby säljer materialsatser
Tack snälla du! :vågen:

Förstår jag rätt att den funkar så här:
Pinnen sitter fast i huvudet.
Huvudet sitter fast i struten genom tyg som också fungerar som klädsel
Struten sitter inte fast i pinnen utan bara i tyget.

Jag kikade på CC Hobby men hade väldigt svårt att navigera på deras sida.
Vet du vad materialsatserna heter?
Av lilla trasdockan
Du har förståt helt rätt :tumup: jag kan gå in å kika åt dej eller så kollar jag i min katalog från dom i eftermiddag. har för mej att allt sälj i 10pack, men jag är intresserad av att dela på ett sådant om du inte vill göra så många :D
Användarens profilbild
Av puppan
Det låter väldigt intressant, beroende på priset förstås. :D
Användarens profilbild
Av eedar
Jag har sytt några tittut dockor. Det är inte så svårt. Jag hittade ett beskrivningshäfte på tradera! :-)
Jag brukar klä struten i ett tyg, sen sy "klänningen" i ett annat och så fast i struten sen. Huvudet gör jag så att jag limmar fast en träkula på en smal pinne (som ett grillspett) sen gör jag en ullboll och liksom gömmer kulan i den. tyg runt och knyt åt. sen limmar och knyter jag fast den lilla pinnen i den stora, och syr fast i klänningen... svårt att förklara... hoppas det kan vara till nån hjälp.. Jag köpte strutar och pinnar på panduro.
Av Emmiez
vad är tittut docka :hmm:

bild nån?
Av Emmiez
ja en sån, så smart :vågen:
Användarens profilbild
Av puppan
eedar: :love: :love: Superfin! Åh vad gärna jag vill göra en likadan. :D
Har du bilder på fler dockor du har gjort?
Användarens profilbild
Av millla
eedar skrev:Bild

Bild

Inte så bra bilder, men ändå...
WOW!!! :shock: :urule: :tumsup: Vilken superfin! :love:
En sån skulle jag vilja ha, men kanske inte göra själv... Den såg verkligen välgjord ut.
Användarens profilbild
Av mammagumman
millla skrev:
eedar skrev:Bild

Bild

En sån skulle jag vilja ha, men kanske inte göra själv... Den såg verkligen välgjord ut.
Millla kan visst! Mönster och material kommer du hit och lånar! En "strut" köper du hos Panduro! :tumup:
Användarens profilbild
Av millla
mammagumman skrev:
millla skrev:
eedar skrev:
Millla kan visst! Mönster och material kommer du hit och lånar! En "strut" köper du hos Panduro! :tumup:
Du är gullig du. :heart: Vi får se om jag hittar tid och skaparlusta liggandes i någon vrå....
Användarens profilbild
Av eedar
puppan skrev:eedar: :love: :love: Superfin! Åh vad gärna jag vill göra en likadan. :D
Har du bilder på fler dockor du har gjort?
Tack så mycket! Menar du just tittut dockor så tror jag inte jag har fler bilder.. men kan kolla..
Som sagt så är det inte så svårt, fråga gärna om det är nåt mer du undrar. jag använde linnetyg till denna, och mohairgarn till hår.
Av Challe
ÅH, vilken fin "titt-ut-docka!"
Nu är det så att jag råkar ha ett helt kit liggandes till just en sådan docka som var på bilden. (Waldorfdocka!) Jag har dock ångrat mig och ska försöka göra en en vanlig waldorfdocka istället. Jag säljer mitt kit om du fortfarande är intresserad??? Eller om någon annan är intresserad... :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?