Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av petwol
Hej,

Är det någon som använder sig av rullfållen på sin overlock?? Som gärna vill ta ett kort på hur en sådan söm ser ut. Är den användbar eller blir det lika bra med tvillingnål på vanlig maskin?

För att göra en så måste man plocka bort en nål och då vet inte jag om jag kan trä om den rätt igen (jag lånar ju bara svärmors maskin för tillfället). Den bilden som är i manualen ser inte alls verklighetstrogen ut så det går liksom inte att föreställa sig hur den ser ut :whut:
Av Marine78
Alltså rullfullen använder man ju precis i kanten på ett tyg för att fålla med. Det finns ingen likhet alls mellan den och en tvillingnålssöm som du ju behöver sy en bit upp på tyget för att det skall funka bra. Rullfållen kastas ju om kanten med trådarna tätt, tätt intill varandra och så blir kanten lite vågig. Effektfullt på plagg till flickor.
Av petwol
Jaha, nu fattar jag äntligen :D Tusen tack!

Att det ska vara så svårt att fatta manualen :whut: eller kanske det är mig det är fel på :wink:
Av petwol
teres skrev:Kan det här vara till hjälp?
http://irmamamma.blogspot.com/search/label/overlock
Det där är vad jag skulle vilja kalla en utomordentlig bekriving :D Riktiga bilder inte bara något tecknat som gör att man inte ser någon skillnad alls. Bra beskrivande text som man verkligen fattar plus en felsökningsbeskrivning.

Tackar så mycket!!! Du skulle kunna extraknäcka som bruksanvisningsskrivare :tumup:
Användarens profilbild
Av Kaja
Såhär ser en rullfåll ut om man drar ordentligt i tyget medan man kör. Det är lite knixigt att få till, för drar man för hårt så kan man ibland råka ut för att kniven klipper tyget och så hamnar sömmen UTANFÖR tyget. Lettuce hem kallas det på engelska.

Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?