Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Abunai
Jag håller på och virkar efter ett mönster och är nybörjare på sådant här. Jag har några frågor som jag har svårt att hitta svar på på google. :roll:

Efter att man har gjort en luftmaska, för de "förankras" väl aldrig i arbetet, utan blir till en egen "linje" om ni förstår vad jag menar, ska man då hoppa över en maska i arbetet? För att den tar ju plats som en vanlig maska eller? Eller ska man bara fortsätta virka tex en fast maska i maskan som är "närmst"?

Om man då ska sticka enligt det här: "2lm, hoppa över 1 maska, 1rm" ska man i praktiken bara hoppa över en maska, eller ska man hoppa över fler, eftersom luftmaskorna tar plats? Jag har testat att hoppa över 1, 2, 3 o 4 maskor men allt blir fel och konstigt.

Hoppas att någon förstår min fråga och kan hjälpa mig...
Av lilla trasdockan
om jag förstår dej rätt så Ja, du ska bara hoppa över en maska när du vänder arbetet
Av Abunai
Alecsandra skrev:om jag förstår dej rätt så Ja, du ska bara hoppa över en maska när du vänder arbetet
Njae... det var nog inte så jag menade. Jag vänder alltså aldrig arbetet. Jag virkar nu runt en "magisk cirkel" som jag påbörjade med 6 fm. Den har byggts på och är nu formad som en kopp lite grann. Jag virkar endast fasta maskor med en del ökningar och minskningar. Sedan när jag ska börja på nytt "varv" så ska jag börja detta varv med 1 luftmaska, och för denna maska tar man ju inte upp någon maska ur arbetet, utan endast omslag runt nålen och igenom öglan man har på nålen. När man har gjort en luftmaska, hoppar man då över en fast maska i arbetet? När man har gjort 2 luftmaskor? Hoppar man över en fast maska eller två?
Användarens profilbild
Av argentum
-
Senast redigerad av argentum den sön okt 04, 2009 17:37, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av argentum
Äsch, nu var jag för snabb med att svara. Glöm mitt första svar.

Den luftmaska du gör när du byter varv fungerar som den första fasta maskan på det nya varvet. Man gör en luftmaska då för att komma upp på "samma nivå" som det nya varvet virkas på. Ingen maska ska hoppas över.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?