Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av LillaG
Som rubriken lyder... Vad menas med 8/4? Bommullsgarn vet jag vad det är :D . Googlade lite och såg att vissa hette så, men finns det inte andra garner som faller under samma kategori som inte heter så? Och hur vet man det i så fall?

:help:
Användarens profilbild
Av zandrama
8/4 är tjockleken på garnet, det finns en del ullgarner som också har beteckningen 8/4. Mer exakt än så kan jaag inte förklara.
Användarens profilbild
Av pusselbitar
Om jag minns rätt handlar första siffran om tjockleken på garnet (lägre tal = tjockare garn) och andra siffran om antalet trådar.
Användarens profilbild
Av Panakeia
LillaG skrev:Som rubriken lyder... Vad menas med 8/4? Bommullsgarn vet jag vad det är :D . Googlade lite och såg att vissa hette så, men finns det inte andra garner som faller under samma kategori som inte heter så? Och hur vet man det i så fall?

:help:

Det är en angivelse på garnets tjocklek. När det gäller garn som är gjort av stapelfiber, typ ull/bumull etc. så anges tjockleken i denna sk viktnumreringsystemet. Dvs 8/4 som var ditt exempel innebär att garnet har fyra trådar och att du har 8 m/gram av detta garn. För att göra det enkelt att jmf med andra garner brukar man omvandla dessa garner till enkelgarner, dvs i detta fallet 2/1 -> 8m/gram

så ligger det till!! :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?