Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Ska sticka en tröja till min 3,4-åring och undrar vilken extra rörelsemån jag ska räkna med? Hur mycket extra ska jag lägga till? Enligt mönstret ska han ha storleken större på längden (5-6 år). Funderar nu om jag ska sticka storleken större på hela tröjan så den kanske passar lite längre. Han mäter 54 cm i omkrets runt bröstet och 3-4 år mäter 74 cm, storleken 5-6 år (vars längd han behöver) mäter 78 cm. Är 4 cm till för stort åt honom tro? Jag stickar inte tröjor på löpande band direkt så passar den lite extra länge är det bra...

Vad brukar man lägga till i rörelsemån? Är 20 cm mycket eller lite? Lagom?
Av Umma
Svår fråga...det beror lite på modellen tycker jag. :hmm: Jag brukar sy/sticka i rätt storlek vad gäller omkretsen och hellre förlänga mönstret litegrann, det är enklare. Förövrigt tycker jag många mönster är väl tilltagna på bredden men korta i längden. :D
Användarens profilbild
Av melon
Håller med Umma, ofta är mönster breda och korta.

20 cm i rörelsevidd är väldigt mycket till ett barn, det är mycket tom till en vuxen. Kan du inte mäta på en tröja som du tycker sitter fint och har bra proportioner men är lite för stor nu?
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Stickat töjer sig ju dessutom, framför allt gör det det lätt på bredden.

Ett mönster som jag ska sticka till mig själv så fort garnet kommer har en tums negativ rörelsevidd. Dvs man ska sticka så att tröjan är 2,5 cm mindre än vad man själv har i bystmått.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?