Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har inte sytt sen högstadiet och har nu köpt mig en ny symaskin som jag trätt efter konstens alla regler etc. Men... undertråden bubblar sig! Varför? Jag blir galen! :gaah: Snälla hjälp mig innan symaskinen åker ut genom fönstret! :wink:
butterfly skrev:Det löste sig. Med hjälp av tålamod och min tekniske make. :D
:vågen: tur vi har våra män :heart:

vad var felet?
Emmiez skrev:

vad var felet?
Dels hade jag inte trätt i undertråden rätt i spolen, sen fick jag spänna åt skruven i spolen. Sen fick jag trixa med att ställa in rätt spänning+stygnlängd. Det var faktiskt jättemkt att ställa in. Höll på flera timmar med att få det rätt.
Jemmah skrev:Undrar också, jag har nästan slängt ut min Singer pga att såna problem återkommer!
Är det speciellt för singer? Min är oxå en singer. Jag ställde in allt så det blev perfekt. Sen bytte jag färg på tråd och då var det samma visa igen! Helt hopplöst ju. Men man kanske lär sig så det går fortare och fortare?
butterfly skrev:
Emmiez skrev:

vad var felet?
Dels hade jag inte trätt i undertråden rätt i spolen, sen fick jag spänna åt skruven i spolen. Sen fick jag trixa med att ställa in rätt spänning+stygnlängd. Det var faktiskt jättemkt att ställa in. Höll på flera timmar med att få det rätt.
ja fattar inte riktigt hur du menar, menar du när du spolat tråden var det inte rätt?
eller du kanske lägger spolen i nån grej som du skall dra tråden på visst vis och sen sätta i den i maskinen?
på min maskin lägger jag bara spole på sin plats och så har en lite tråd hängande lös som övertråden kan hämta upp nerifrån.

men det låter jobbigt när dt strular så :?
Emmiez skrev:
butterfly skrev:
Emmiez skrev:

vad var felet?
ja fattar inte riktigt hur du menar, menar du när du spolat tråden var det inte rätt?
eller du kanske lägger spolen i nån grej som du skall dra tråden på visst vis och sen sätta i den i maskinen?
på min maskin lägger jag bara spole på sin plats och så har en lite tråd hängande lös som övertråden kan hämta upp nerifrån.

Undertråden ska in i en skåra och det hade jag missat. Gäller att läsa manualen ordentligt visst. :oops:
butterfly skrev:
Emmiez skrev:
butterfly skrev:
Emmiez skrev:

vad var felet?

Undertråden ska in i en skåra och det hade jag missat. Gäller att läsa manualen ordentligt visst. :oops:
men va bra, då vet du det till nästa gång :vågen:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?