- tor jul 16, 2009 19:33
Stora barnet 081009. Lilla barnet 110709.
Boban regerar. Becon och bärjackan är på utlån.
Jag har en Husqvarna Prelude som är tre år gammal. Jag har använt den sparsamt under de åren, men nu på senare tid har jag börjat sy mer regelbundet. När jag syr har jag så himla svårt för att få rätt trådspänning.
Jag har precis haft den på service och mr Symaskinsreparerare sa att det var skräp vid trådspännaren, men det är nu borttaget. Så glad i hågen över den nyservade maskinen satte jag igång och sydde en mei tai. Men det är fortfarande svårt att få till spänningen. Hur känslig ska en maskin vara egentligen?
Nu sydde jag bara raksöm, men i vilket fall så kunde jag aldrig ha den på mer än 2. Den går upp till 8, tror jag. Ska det verkligen vara så? Vid 2-tillfället hade jag 7 lager tunt bomullstyg och två lager fleece.
Nån som är en hejare som kan förklara för mig?
Jag har precis haft den på service och mr Symaskinsreparerare sa att det var skräp vid trådspännaren, men det är nu borttaget. Så glad i hågen över den nyservade maskinen satte jag igång och sydde en mei tai. Men det är fortfarande svårt att få till spänningen. Hur känslig ska en maskin vara egentligen?
Nu sydde jag bara raksöm, men i vilket fall så kunde jag aldrig ha den på mer än 2. Den går upp till 8, tror jag. Ska det verkligen vara så? Vid 2-tillfället hade jag 7 lager tunt bomullstyg och två lager fleece.

Nån som är en hejare som kan förklara för mig?

Senast redigerad av gurkan den fre jul 17, 2009 18:54, redigerad totalt 1 gånger.

Stora barnet 081009. Lilla barnet 110709.
Boban regerar. Becon och bärjackan är på utlån.