Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av brisea
Min man fyller snart år och till födelsedagspresent ska han bl a få ett par korgar att förvara stenarna till sitt go-spel i (go är ett asiatiskt brädspel) istället för de ganska fula kartonger de ligger i nu. Jag har virkat, eller håller på att virka :oops: rättare sagt, runda korgar, ca 15 cm i diameter och ca 7 cm höga, i bomullsgarn. De funkar nog bra som de är, men jag skulle helst vilja göra dem stadigare på något sätt. Jag läste någonstans om att koka sockerlag och doppa det hela i men det låter ju kladdigt :hmm: Några förslag?
Användarens profilbild
Av Amiechan
Mitt förslag skulle vara sockerlag fram tills dess att du avfärdade det. :lol:

Det ska finnas stärkelse på sprayflaska också tror jag.

Man kan ju också stärka kragar med vetemjöl+vatten, så det är ju också en variant. Inget fullkornsvetemjöl bara! :wink:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Jag röstar för trälim... :tumup:

Blanda trälim och vatten, dränk hela saken (i det här fallet korgen) i det och krama ur överflödet. Forma korgen så som du vill ha den och låt den torka.
Inbillar mig att trälimmet är tåligare för ev. fukt än sockerlag, och kanske är det inte lika poppis för barnen att smaska på (jo, jag har sett förskolebarn vara svarta om munnen efter att ha slickat på sockermålningar... :roll: :wink: )
Användarens profilbild
Av brisea
Amiechan skrev:Mitt förslag skulle vara sockerlag fram tills dess att du avfärdade det. :lol:

Det ska finnas stärkelse på sprayflaska också tror jag.

Man kan ju också stärka kragar med vetemjöl+vatten, så det är ju också en variant. Inget fullkornsvetemjöl bara! :wink:
:notes: inte fullkorn 8)

Spraystärkelse ska jag kolla efter i affären :tumup:

CrazyMagpie: Trälim har jag nog hemma, kanske ska virka någon liten provlapp att testa på?
Användarens profilbild
Av Amiechan
CrazyMagpie skrev:Jag röstar för trälim... :tumup:

Blanda trälim och vatten, dränk hela saken (i det här fallet korgen) i det och krama ur överflödet. Forma korgen så som du vill ha den och låt den torka.
Inbillar mig att trälimmet är tåligare för ev. fukt än sockerlag, och kanske är det inte lika poppis för barnen att smaska på (jo, jag har sett förskolebarn vara svarta om munnen efter att ha slickat på sockermålningar... :roll: :wink: )
:fnissa:

Nä, socker kan nog vara alltför lockande för en del...
Av lilla trasdockan
I senaste nr av kreativ kvinna ovande dom panokit lim allround. De ja virkningen över en skål och penslade på limet
Användarens profilbild
Av Fryle
Tvätta dem i 60 grader, så krymper de nog lite och så blir de styvare.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?