Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Tabby
Har ett problem. När jag ska sy applikationer på trikåtyg med tät sicksack så blir det hål i tyget av nålen. Måste man ha någon speciell nål för att sy i trikå? Jag har en vanlig Husqvarna 2000.
När jag sytt fast applikationen har jag använt både Stickvlies fixier (baksidan av plagget för stadga) och vanlig vliselin som stryks på båda sidorna. Men problemet fanns redan när jag testade med bara Vliseline oxå fast inte lika mycket.
Hej! Visst, du måste ha stretchnål, kallas även jersey eller ballpoint. Den har lite rundad spets och glider ner mellan trådarna i tyget. En standardnål går rakt genom tygets trådar och sliter sönder dem.

Inte för att jag är någon symaskinsexpert precis, jag har lärt mig den hårda vägen ...

:-)
Jenny
Jag tror iofs att risken alltid finns när du syr fast applikationer. Det är ju massor med täta små nedslag genom tyget. Jag valde att sy med en lite längre stygnlängd för att slippa riskera det i samma grad (ung. som MeandIs hjärta på den turkosa tunikan om du vet, de kanske har fler som är likadant sydda). Men trikånål är nog bäst ja.

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?