Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Shuna76
Jag vill färga några byxor som är i 80% bomull & 20% polyester, men vad ska jag använda för färg? Herdins har en sort som ska funka på nylon..det borde kke funka? Kan man köpa textilfärg på nätet? :help:
Senast redigerad av Shuna76 den ons apr 29, 2009 22:58, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Shuna76
Ok, så jag är nöjd om jag får svar på min sista fråga :wink:
Av Marine78
Det är ju samma tygblandning som i de allra flesta velourer jag har här hemma och jag har färgat en vit velour med mycket bra resultat och då använt den vanliga färgen från Herdins och Nitor (ja jag blandade). Så det skall inte behövas någon specialfärg när det är så mkt bomull i tyget. Dock kan ju resultatet bli något ljusare än förväntat för att tyget inte tar upp riktigt lika mkt färg.
Användarens profilbild
Av Shuna76
Det blir ju alldeles perfekt om det blir ljusare :) Satt just & funderade hur jag skulle blanda för att få det ljusare, men då slipper jag det problemet. Tack för ditt svar :)
Användarens profilbild
Av Shuna76
Jahopp..då har jag färgat..& blev inte nöjd :| Färgade med Nitors Lime & när jag tryckt igång maskinen så började jag fundera på om jag inte hellre ville ha en mer gulgrön färg..lite lindblomsgrön sådär, men det var ju så dags då!

Nu är frågan: Ska jag avfärga & färga med en gulgrönblandning? Eller funkar det att färga gult nu & få fram en mer gulgrön ton? :help:
Av Marine78
Lime är en utav de mest missvisande färgerna tycker jag. Blir inte alls limeig. Jag har provat att färga över med gult tidigare, men fick då tyvärr ett flammigt resultat trots att jag blötte textilierna ordentligt så det rekommenderar jag inte. Tror att du måste avfärga och börja om från början för bästa resultat. Sist så blandade jag fifty-fifty av solgul och lime och fick då det här resultatet (det är drygt 4 meter färgat tyg som ligger på bilden):

Bild
Användarens profilbild
Av Shuna76
Då avfärgar jag & testar med solgul & lime..kke lite mer gul & lite mindre lime :hmm: Tack för hjälpen! :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?