Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av glis
När jag syr vanlig fyrtrådig overlocksöm på min Pfaff 2.0 griper överkastaren tag om högra nåltråden ovanför ögat. Sedan fortsätter sömmen som om ingenting har hänt men eftersom ett stygn är fastsytt i nåltråden funkar det såklart inte. Har ni något tips?
Jag har trätt om nåltrådarna och kollat att den högra nålen är längst in. Något annat jag bör göra? :hmm:
Användarens profilbild
Av glis
Och jag som inte har någon olja... Jaja, det är väl bara att göra resten. Det mystiska är att problemet var borta ett tag :hmm: Och nu kom det tillbaka utan att jag begriper varför. Jaja, den börjar bli dammig så det är i alla fall hög tid för en städning. Tack för tipset!
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Det jag skulle gjort först tror jag är att testa byta nål. Fast jag fattade inte riktigt hur du menade.....

Min maskin jävlas genom att tråden hoppar ur trådspänningsbrickan. Den till vänster nåltråd. Nån som har nåt bra tips för att hindra det? (Hoppas jag inte kapar för mycket glis.)
Användarens profilbild
Av Fina
Orkar inte starta en ny tråd så jag lägger in lite gnäll här...
Tror jag har fått ett måndagsexemplar av symaskin. Sömmarna är jättefina, den syr jättebra och jag är jättenöjd, bara det att den ena luckan går inte att stänga ordentligt så att spärren känner av det = den vill inte sy. :|
Jag tror att det bara är någat gångjärn som måste böjas till eller liknande men känner mig osäker. Det verkar som att den hela tiden flyttar på känsligheten hur hårt luckan ska sitta.
Fan!

Glis: fick du ordning på maskinen sen?
Användarens profilbild
Av glis
Jobbigt med lucka. Jag hade nog vågat mig på ett litet bryt efter övervägande.
Jag har inte fått ordning på maskinen än, men jag har inte försökt sedan maken kom hem med en hel flaska symaskinsolja som någon slags present. :heart: Kisen är spysjuk...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?