Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Be-Linda
Mari skrev:
Be-Linda skrev::rodna:

Jag tyckte den såg fin ut!!! :love: Önskar den fanns att köpa! :wink:
Åhh, tack! Fast du får titta igen, nya bilder tagna efter det tredje färgbadet.
Som sagt! Jag tycker den är fin!!! Skulle inte färga mer. :tumup:
Av sjaltokan
kvarnvik skrev:Varning för nitors lime, den blir inte som på färgkartan, utan mer blågrön!
Sant kollade på den sjalbollen jag fick av esarina den är mer grön än lime.. :oops:
Användarens profilbild
Av myralea
För mer kontrollerade former av färgning rekommenderar jag Färgkrafts reaktivfärger för cellulosa baserade fibrer eller syrafärger för färgning av ull och silke! Fin färghållfasthet och bra infärgning.
http://www.fargkraft.com/produkter.html

Det kan kännas lite meckigt, men genom att vara nogrann och mäta och väga upp tyger och färglösningar innan så kan man med lite övning provfärga olika färgblandningar på mindre tygprovsbitar på 5-10g. Sedan får räkna om förhållandena till större mängder tyg. Räknar man rätt och är noggrann får man samma färg på det infärgade tyget som på provlappen.
:vågen:

Tidskrävande och pyssligt, men inte så svårt så det är omöjligt.
Av Tiaramoll
Dorislina skrev:Jag hade färgat mer jag. Tycker den är lite mesig i färgen nu. :roll:
Håller med! Färgen som är nu bleknar totalt i solskenet, jag vile ju ha något lysande. Neongrön är nog egentligen rätt svar. Sjalen är dock superfin inomhus :hmm: Svårt.

Mer färg är beställd i alla fall.

Skulle dock vilja jämföra min sjal med någon zara oliv eller zara vårlök för att se ifall mitt resultat blivit annorlunda eller om jag bara kastat ut ett gäng med pengar på ovanlig färg i onödan.
Användarens profilbild
Av smedsboemma
Jag tycker att sjalen är fin men lite mesig i färgen och du ville ju ha den starkare?! Alltså skulle jag färga mera.
Fast jag är tveksam till om du ska ta mer grön, för det verkar som om du vill ha den mer gul? Din referens draken har väldigt mycket mer gult i sin nyans.
Sjalen kan liksom inte bli "förstörd" förrän den utplånar färgskillnaden mot det svarta och det är den långt ifrån att göra.
Sen tror inte jag heller att det går att få den neon/klargrön med den gråa basen, tyvärr. Prova att blanda gult med bara en gnutta grått så ser man varför. (du kan ju prova med vanliga vattenfärger på ett papper)
Användarens profilbild
Av smedsboemma
myralea skrev:För mer kontrollerade former av färgning rekommenderar jag Färgkrafts reaktivfärger för cellulosa baserade fibrer eller syrafärger för färgning av ull och silke! Fin färghållfasthet och bra infärgning.
http://www.fargkraft.com/produkter.html

Det kan kännas lite meckigt, men genom att vara nogrann och mäta och väga upp tyger och färglösningar innan så kan man med lite övning provfärga olika färgblandningar på mindre tygprovsbitar på 5-10g. Sedan får räkna om förhållandena till större mängder tyg. Räknar man rätt och är noggrann får man samma färg på det infärgade tyget som på provlappen.
:vågen:

Tidskrävande och pyssligt, men inte så svårt så det är omöjligt.
Jag håller helt med. Har färgat mycket med dessa färger, fast det är ett rätt pyssligt arbete att få det så som man vill ha det. Framför allt behöver man en våg som visar helst 0,01g, åtminstone 0,1 g precision. Det går bra att färga utan en sån våg förstås, men då blir det lite mer av en chansning om man inte färgar väldigt stora mängder på en gång.
Sen tycker jag att man behöver förstå en hel del av hur det blir när man blandar, annars blir det dyrt att testa.

This summer is really exciting. World of Warcraft:[…]

When I saw the World of Warcraft: Mists of Pandari[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?